Acceptant el lideratge de Susana Díaz, el PSC s'ha convertit, per la via dels fets, en un partit temàtic, orientat en exclusiva a conservar el poder municipal que li queda en la primera i segona corona metropolitanes. Des d'aquest cap de setmana, els socialistes catalans ja no podran contrariar el discurs guerrista à l'ancienne de la presidenta de la Junta d'Andalusia i acceptaran l'Espanya socialista, aquella de catalans rics i andalusos pobres que reben justícia social per la gràcia de Madrid. Justament el diagnòstic contrari al què fa el catalanisme majoritari.
El PSC, doncs, ja és el partit dels alcaldes i exalcaldes de l'àrea metropolitana, dels que pateixen per la competència electoral de Ciutadans i Plataforma per Catalunya. Els socialistes catalans han deixat de tenir una oferta nacional per proporcionar al PSOE un discurs estatal. El PSC abandona a la seva sort els militants nacionalment conscients i renuncia a formar part del corrent central del catalanisme polític.
Per tot plegat, Pere Navarro va rebre una gran ovació dels delegats del PSOE a Madrid. A partir d'ara, ningú no tornarà a posar en qüestió l'espanyolitat del partit de Rubalcaba i Díaz per culpa del PSC. Finalment, el PSOE ja pot ser igual que el PP.
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de novembre de 2013 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
El Suprem obliga el PSC a pagar l'IBI per la seu de Barcelona
-
Política
Puigdemont tempteja el fitxatge d'un històric convergent per la llista de Junts a Girona
-
Política
Apareixen uns cartells a Barcelona de «joves de Vox» contra Ignacio Garriga
-
Política
La jutgessa de la dana cita Carlos Mazón com a testimoni i li reclama totes les seves comunicacions
-
Política L'oposició no compra el paquet de mesures d'Illa per la guerra: «Inconcret i insuficient»
-
Política
La mà dreta de Puente se'n va de Catalunya; la crisi de Rodalies es queda
