El sector educatiu català planta Wert per les proves d'avaluació finals que preveu la LOMCE

Amb la introducció d'aquesta iniciativa tots els alumnes hauran de superar un examen estandarditzat en acabar l'ESO i el Batxillerat

Publicat el 21 d’abril de 2015 a les 14:14

José Ignacio Wert

 

El ministre d'Educació, José Ignacio Wert, ha criticat aquest dimarts que els representants de Catalunya, País Basc, Astúries, Canàries i Andalusia hagin abandonat la Sectorial d'Educació en protesta per la imposició de les proves de revàlida al final de l'ESO i Batxillerat que preveu la Llei Orgànica per a la Millora Educativa (LOMCE).

Segons el ministre, ha estat una "manca de consideració" no només al ministeri, sinó també a la resta de territoris -els governats pel PP- que s'han quedat a la reunió i han aprovat el text.

Wert ha defensat la revàlida per la necessitat d'introduir al sistema educatiu una "garantia d'homogeneïtat" a tot l'Estat. Amb la introducció d'aquesta iniciativa, tots els alumnes de l'estat espanyol hauran de superar unes proves estandarditzades en acabar l'ESO i el Batxillerat.

Wert ha retret als representants de les cinc comunitats que hagin plantejat retirar de l'ordre del dia els decrets de beques i de revàlida, cosa "materialment impossible", segons el ministre, ja que és el que marca la nova llei.