Davant la nova situació generada per la impugnació de l'Estat al nou 9-N ERC ha abaixat el to. Aquesta tarda i des dels faristols del Parlament, el diputat Pere Aragonès ha anunciat que els republicans estan disposats a prorrogar els pressupostos a canvi d'un avançament electoral amb un programa calendaritzat per anar cap a la independència.
Aragonès, portaveu d'Economia d'ERC, considera que aquest suport implicaria la recuperació de la paga extra dels funcionaris i un calendari clar i concís que inclouria eleccions en tres mesos i un full de ruta cap a la independència. Ara bé, els republicans deixen clar que no estan disposats a elaborar uns nous pressupostos.
Amb aquesta decisió ERC vol recuperar el diàleg aturat amb CiU des de fa 15 dies. DE fet, Aragonès ja ha parlat amb el número dos de la conselleria d'Economia, Albert Carné i amb el portaveu convergent de la matèria, Albert Fernàndez Teixidó.
Per la seva banda, el portaveu de CiU, Jordi Turull, ha posat en reserva aquest oferiment i ha assegurat que l'estudiarà. En aquest sentit, esperen enraonar amb més tranquil·litat amb ERC.
ERC farà costat a prorrogar els pressupostos si hi ha eleccions
El diputat Pere Aragonès avisa que el suport estaria condicionat a un programa calendaritzat per a la independència
ARA A PORTADA
Publicat el
28 d’octubre de 2014 a
les 16:49
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns reclamen que la Generalitat pugui «planificar i executar obra» a Rodalies per aprovar els pressupostos
-
Política
ERC referma el «no» a la proposta de Rufián: «Cal una esquerra de quilòmetre zero»
-
Política
Dret a la vaga i dret al canvi
-
Política
Alamany supera la recollida d'avals i es converteix en la candidata d'ERC a Barcelona el 2027
-
Política
A l'Aragó només hi guanya Vox
-
Política
Tot el que està en joc a les eleccions a l’Aragó
