Davant la nova situació generada per la impugnació de l'Estat al nou 9-N ERC ha abaixat el to. Aquesta tarda i des dels faristols del Parlament, el diputat Pere Aragonès ha anunciat que els republicans estan disposats a prorrogar els pressupostos a canvi d'un avançament electoral amb un programa calendaritzat per anar cap a la independència.
Aragonès, portaveu d'Economia d'ERC, considera que aquest suport implicaria la recuperació de la paga extra dels funcionaris i un calendari clar i concís que inclouria eleccions en tres mesos i un full de ruta cap a la independència. Ara bé, els republicans deixen clar que no estan disposats a elaborar uns nous pressupostos.
Amb aquesta decisió ERC vol recuperar el diàleg aturat amb CiU des de fa 15 dies. DE fet, Aragonès ja ha parlat amb el número dos de la conselleria d'Economia, Albert Carné i amb el portaveu convergent de la matèria, Albert Fernàndez Teixidó.
Per la seva banda, el portaveu de CiU, Jordi Turull, ha posat en reserva aquest oferiment i ha assegurat que l'estudiarà. En aquest sentit, esperen enraonar amb més tranquil·litat amb ERC.
ERC farà costat a prorrogar els pressupostos si hi ha eleccions
Política
El diputat Pere Aragonès avisa que el suport estaria condicionat a un programa calendaritzat per a la independència
ARA A PORTADA
-
Política Puente descarta dimitir: «La meva feina és donar la cara i resoldre el problema» Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo responsabilitza Sánchez i Puente de l'accident d'Urda: «Si no dimiteixen, els farem dimitir a les urnes» Bernat Surroca Albet
-
Societat Primer informe sobre l'accident de Toledo: l'AVE va xocar a entre 160 o 200 quilòmetres per hora Neus Climent
Publicat el
28 d’octubre de 2014 a
les 16:49
Et pot interessar
-
Política
El Govern i els Comuns no es posen d'acord per prohibir la compra especulativa d'habitatge
-
Política Colau demana que Puente dimiteixi «com més aviat millor»
-
Política
Bildu guanyaria les eleccions espanyoles al País Basc amb el PNB en tercer lloc
-
Política
La Junta Electoral expedienta Sánchez pel vídeo gravat davant el «Guernika» al Museu Reina Sofía
-
Política
Manual de psicopatologia per votar el 29-N
-
Política
L'exdiputada d'ERC que serà cap de llista d'un partit minoritari el 29-N
