El ple de l'Ajuntament de Girona ha aprovat una moció per anul·lar un acord de ple de 1977 que condecorava l'actual rei Felip VI amb la medalla, el bastó i l'espadí de la ciutat. L'acord s'ha pres amb els vots d'ERC-MES i la CUP (que han presentat conjuntament la moció) i amb les abstencions de CiU i PSC. Ciutadans i PPC hi ha votat en contra. La mateixa moció també demana a la Fundació Princesa de Girona i a la Casa Reial que canviï el nom de l'entitat i proposa que s'anomeni Carles Rahola.
Un dels punts de la moció que més polèmica ha despertat ha estat el que demana condicionar la participació institucional de l'Ajuntament a les activitats de la Fundació Princesa de Girona si aquesta no canvia el seu nom. Segons ha defensat la portaveu d'ERC-MES, Maria Mercè Roca, els Borbons "sempre han estat hostils amb els anhels de Catalunya" i ha assegurat que són una institució que no representa "ni la democràcia ni la modernitat". "No volem ser súbdits de la Casa Reial, que vol perpetuar un títol que ostenta una nena d'11 anys", ha manifestat.
Per això, el text de la moció proposa que la fundació canviï el seu nom perquè consideren que la seva tasca de la fundació –sobretot centrada en els joves- "no té cap relació amb la institució monàrquica i els valors que encarna".
Una de les posicions més dures contra la moció l'ha defensat la regidora del PPC, Concepció Veray. "Deixin de criminalitzar la monarquia, això que proposen és sectari i d'intransigents", ha manifestat la regidora, que ha recordat que la fundació és privada i que no es pot "imposar" el criteri dels grups per decidir el nom.
Per part de Ciutadans, la portaveu, Míriam Pujola, ha remarcat que el títol Princesa de Girona pertany a la Casa Reial i que, per tant, el consistori no té competències per treure'l. A més, ha defensat la tasca de la fundació i ha dit que "posa el nom de Girona al món".
Girona aprova retirar les condecoracions al rei Felip VI atorgades fa gairebé 40 anys
La moció, que ha tirat endavant amb el suport d'ERC-MES i la CUP, també demana a la Fundació Princesa de Girona que canviï el nom de l'entitat per Carles Rahola
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
Publicat el 25 de gener de 2016 a les 22:19
Et pot interessar
-
Política
Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
-
Política
Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
-
Política
I Esquerra, què?
-
Política
Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
-
Política
Al PP se li acumulen les desgràcies
-
Política
Estrasburg es pronunciarà la setmana que ve sobre la presó preventiva de Turull, Junqueras i Sànchez
