El coordinador nacional d'ICV, Joan Herrera, ha confiat que IU assumeixi en el seu programa electoral que Catalunya és "subjecte polític" i pot mantenir una relació bilateral amb l'Estat, en la línia de la proposta que el partit ecosocialista plantejarà a la seva militància en la Convenció Nacional del 27 i 28 de febrer.
"Crec que és una proposta que s'adapta a la realitat. I sí, espero que això s'incorpori i es reconegui", ha afirmat en una entrevista d'Europa Press, en què ha subratllat que, malgrat no portar-lo fins ara en el programa, IU ha donat suport al 'dret a decidir' dels catalans en votacions al Congrés.
"A mi m'agradaria que tot el món fes el mateix, que en la seva 'praxi' reconeguessin que els catalans som subjecte polític", ha afegit, i ha reclamat que aquells que diuen amb la boca petita que donen suport al dret a decidir -en al·lusió a Podem- també ho acabin concretant.
ICV plantejarà a la seva militància treballar per aconseguir una relació bilateral entre Catalunya i Espanya en el marc de l'Estat, una proposta que passa perquè Catalunya assumeixi la seva sobirania com un Estat amb plena responsabilitat sobre totes les polítiques llevat de les que decideixi compartir lliurement amb Espanya i la UE.
Herrera, que ha reconegut que el seu model és tan difícil com la independència o mantenir l''statu quo', ha assenyalat que haurà d'obrir-se un espai de negociació i que els ecosocialistes hauran de treballar perquè aquesta proposta "sigui escoltada" per IU, i per tots aquells que la vulguin escoltar.
Herrera confia que IU assumeixi que Catalunya és «subjecte polític»
El coordinador nacional d'ICV espera que el partit espanyol incorpori el concepte en el seu programa electoral | També reclama que Podem ho accepti
ARA A PORTADA
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
-
El pla Collboni per instal·lar 500 càmeres enfocarà als punts amb més delictes o manifestacions David Cobo
Publicat el 01 de gener de 2015 a les 10:54
Et pot interessar
-
Política
I Esquerra, què?
-
Política
Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
-
Política
Al PP se li acumulen les desgràcies
-
Política
Estrasburg es pronunciarà la setmana que ve sobre la presó preventiva de Turull, Junqueras i Sànchez
-
Política
L'endemà del trencament
-
Política
Les famílies de les víctimes increpen Mazón al funeral d'Estat: «Assassí, te’n rius de nosaltres»
