El president del PSC al Parlament de Catalunya i cap de l'oposició a la cambra, Salvador Illa, ha acusat el Govern de Pere Aragonès de tenir una actitud "egoista i irresponsable" perquè parla "permanentment de si mateix, de les baralles entre els partits que el conformen en lloc de centrar-se en els problemes que preocupen els catalans". El líder socialista ha mantingut el to crític contra l'executiu català arran de les últimes disputes entre els dos socis de Govern, ERC i Junts, que va provocar el cessament del vicepresident Jordi Puigneró.
En una atenció als mitjans aquest dissabte al matí des de Llançà , Illa ha considerat que el cinquè aniversari de l'1-O és un bon moment per "reflexionar i per no tornar a cometre errors del passat". A parer seu, per tirar endavant Catalunya cal "un país cohesionat" i per fer-ho cal "diàleg" entre "els diferents representants dels ciutadans". Illa ha contrastat "l'empenta, la il·lusió i el dinamisme" que percep als municipis catalans amb la situació que viu el govern català. Un executiu que a parer seu és "absent" i està "en temps de descompte".
El president del PPC, Alejandro Fernández, també ha valorat aquest dissabte la situació de l'executiu català, de l'independentisme en el seu conjunt i de la situació en el cinquè aniversari de l'1-O. Fernández ha assegurat que el "projecte populista" que "es va desenvolupar" amb el referèndum de l'1-O és tan "divisiu i destructor de la convivència que avui el màxim botifler és Pere Aragonès".
"És populista perquè assenyala un enemic, perquè promet solucions fàcils a problemes difícils, i perquè es dedica a estigmatitzar al discrepant", ha afegit. Fernández, en un acte del partit a Tarragona, ha afirmat que "l'únic que s'ha de reclamar cinc anys després de l'1 d'octubre als governants és que deixin de prendre el pèl a la ciutadania i que treballin pels greus problemes econòmics".
							
																					
														
								Illa acusa el Govern d'«egoista i irresponsable» perquè parla «permanentment de si mateix»
Els socialistes reclamen "diàleg" als partits independentistes per tirar endavant "un país cohesionat"
- Salvador Illa s'acosta a parlar amb Pere Aragonès al debat de política general. -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
Publicat el 01 d’octubre de 2022 a les 13:23
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												El PP compara Óscar Puente amb un primat: la ressaca de la compareixença de Sánchez al Senat Política
												El PP compara Óscar Puente amb un primat: la ressaca de la compareixença de Sánchez al Senat
- 
												 Política
												Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Política
												Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma»
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Política
												Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez
- 
												 Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos

 
															 
															 
															 
															 
															