La CUP entra al Cinturó Roig, territori que l'Estat veu «ètnicament propi»

"Irrompem amb força a l'àrea metropolitana", es vanta Quim Arrufat, assegurant que es tracta d'una "àrea d'actuació política prioritària" | L'esquerra independentista pot governar Badalona, Ripollet i Cerdanyola | "L'èxit vindrà si el procés aconsegueix entrar als barris populars", avisa

Publicat el 26 de maig de 2015 a les 21:59

Celebració dels resultats de Guanyem Badalona en Comú, que pot desbancar Albiol. Foto: G.B.C.


Badalona, cinc regidors i possibilitats d'encapçalar el govern. Ripollet, força més votada amb nou regidors i alcaldia pràcticament assegurada. Cerdanyola del Vallès, empat a cinc regidors -amb el PSC- i amb possibilitats d'assolir també l'alcaldia. Santa Coloma de Gramenet, sis regidors. Badia del Vallès, cinc. Sant Adrià de Besòs, tres. L'Hospitalet de Llobregat, un... La CUP ha entrat "amb força" a l'àrea metropolitana, i en treu pit. Sobretot perquè, segons el portaveu parlamentari Quim Arrufat, "hem irromput amb força en aquella zona que diversos partits i mitjans de comunicació reclamen com a ètnicament pròpia", ha assegurat.

La CUP realitza una valoració d'allò més positiva de les municipals de diumenge, tant pels números globals com pels èxits qualitatius. "Sempre s'ha intentat, entre la burgesia catalana conservadora i el nacionalisme espanyol, crear dos espais a Catalunya, en què l'Estat s'adscriu les poblacions castellanoparlants", descriu Arrufat. "I la CUP intenta trencar aquesta frontera a tort i a dret, i desbancar els nínxols identitaris que farien inviable el procés", assegura.

I és que l'Àrea Metropolitana és "una àrea d'actuació política prioritària, on cal construir una idea de país que giri al voltant de la justícia social i sobirania", creu la CUP. Bàsicament perquè, en paraules d'Arrufat, "l'èxit vindrà si el procés aconsegueix entrar als barris populars i barrejar-se com si fos una sola cosa amb una democràcia més lleial cap a la seva població i una economia més justa".

El Cinturó Roig, cada cop més, està començant a brandar l'estelada. Roja, of course.