La CUP ha assegurat que facilitarà l'entrada d'Aurora Madaula a la mesa del Parlament en substitució de Jaume Alonso Cuevillas, que en va ser apartat després de qüestionar la desobediència "simbòlica". El diputat de la CUP i secretari de la mesa, Pau Juvillà, ha dit que és "preocupant" que Cuevillas deixi el càrrec, perquè "evidencia una falta de consens" dins de Junts sobre el paper que ha de tenir el Parlament aquesta legislatura. El dirigent cupaire ha remarcat que la mesa ha de tenir un paper de "confrontació", garantir els drets dels diputats i frenar les ingerències del Tribunal Constitucional (TC).
Juvillà ha volgut desvincular els pactes a la mesa del Parlament de l'acord d'investidura, a diferència del que ha dit aquest matí Roger Torrent, que ha demanat un "acord global" per substituir Cuevillas i investir Pere Aragonès. "No participarem de l'intercanvi de cadires per a les negociacions de la investidura", ha dit el diputat cupaire. Davant la sortida de Cuevillas, els anticapitalistes demanaran una reunió amb Junts per demanar explicacions sobre aquest fet. "Hem demanat una reunió amb Junts per parlar d'aquest tema. La majoria independentista no pot ser simbòlica", ha dit. En tot cas, Juvillà ha assegurat que la CUP garantirà la majoria independentista.
Junts va apartar Cuevillas dilluns després el diputat assegurés que no tenia sentit fer desobediències "simbòliques" que comportessin inhabilitacions que després s'acatarien. Després de demanar disculpes pel to, però ratificant-se en la seva opinió, la formació va decidir apartar-lo de la mesa i proposar el nom d'Aurora Madaula com a substituta. La presidenta del Parlament, Laura Borràs, va dir ahir que la sortida de Cuevillas estava pactada des de l'abstenció de Cuevillas en la decisió sobre el vot delegat de Lluís Puig. Aleshores, però, Junts va tancar files amb el diputat.
[noticia]218322[/noticia]
ERC encara no ha concretat què votarà i els comuns han proposta el seu candidat, Lucas Ferro, que difícilment tindrà els suports necessaris. En Comú Podem ha demanat a ERC que canviï de socis i faciliti l'entrada a la mesa de Ferro. Els republicans no s'han pronunciat. Paral·lelament, el bloqueig a la investidura d'Aragonès continua i Junts flirteja amb quedar-se a l'oposició. La negociació anirà per llarg.
La CUP facilitarà l'entrada de Madaula a la mesa i demana desvincular-ho de la investidura
Juvillà veu "preocupant" la sortida de Cuevillas i constata que "evidencia la falta de consens a Junts" sobre el paper que ha de tenir el Parlament aquesta legislatura
- Pau Juvillà, en un acte durant la campanya de la CUP | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
-
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol Redacció
-
L'UCO escorcolla organismes vinculats a Hisenda i Transició Ecològica pel cas de Leire Díez Redacció
-
Es pot escapar un virus del laboratori? L'IRTA-CReSA nega que les obres ho hagin facilitat Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el 07 d’abril de 2021 a les 16:25
Actualitzat el 07 d’abril de 2021 a les 17:28
Et pot interessar
-
Política
Junts insta ERC a aprofitar la «debilitat» de Sánchez per forçar-lo a fer concessions amb Catalunya
-
Política
La dimissió d'un membre de la direcció per denúncies d'assetjament agreuja la crisi al PSOE
-
Política
L'Ajuntament de Palma declararà Pedro Sánchez persona non grata
-
Política
Trucades en català i fi a l'«spam»: llum verda a la nova llei d'atenció al client
-
Política
El Congrés i l'UCO brinden a Sánchez una altra setmana per oblidar
-
Política
El govern espanyol reclama a la UE que doni més seguretat als estats que volen intervenir el mercat de l'habitatge
