La CUP reitera que no comparteix els motius dels sis dimissionaris

El partit obre la renovació del secretariat nacional afirmant que la tasca assembleària i democràtica ha estat “el més acurada possible”

Publicat el 20 de juny de 2016 a les 18:50
La CUP ha reiterat aquest dilluns al vespre que no comparteix els motius dels sis membres del secretariat nacional (SN) que han dimitit disconformes amb l’estratègia que ha seguit la formació tant en el procés d’investidura d’Artur Mas com en el de la discussió parlamentària dels pressupostos del Govern. En el marc de l’obertura del període electoral per escollir el nou executiu cupaire, els responsables de la formació també han afirmat que es va demanar als dimissionaris que reconsideressin la decisió, fet que “malauradament no es va aconseguir”. Més enllà d’això, des del SN s’ha afirmat que tant aquest òrgan com la resta de la militància i el grup parlamentari “segueixen treballant per la República Catalana”.

Un cop obert el període per a la renovació del SN, el següent pas de l'executiu cupaire -que estarà en plenes funcions fins que s'acabi el procés- serà preparar un reglament electoral, que s'hauria d'aprovar al proper consell polític (CP) de la CUP. D’aquesta manera es podrà obrir un període perquè es presentin candidatures d'equips, després del qual la militància votarà. El reglament que debatrà el CP establirà, entre d'altres, les dates dels propers passos i el funcionament del vot telemàtic, una novetat introduïda durant l’assemblea de la formació a Esparreguera.

Els diputats i exdiputats de la CUP, molts d'ells presents a la reunió del SN d'aquest vespre, han volgut destacar que, malgrat la duresa del darrer període polític, la tasca assembleària i democràtica de la CUP ha estat “el més acurada possible”.

La renovació del SN de la CUP és un procés obert des de l'organització per reforçar l'executiu cupaire des de l'assemblearisme. El nou sistema d'elecció per equips -tal com es va aprovar a Esparreguera- “ha de millorar la capacitat d'acció política de l'organització”, segons ha indicat la formació en un comunicat. A la reunió, la CUP ha insistit que durant aquest curs polític cal dur a terme el referèndum unilateral.
 

Diputats de la CUP abans de la reunió del secretariat nacional Foto: ACN