L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, no podrà aprovar en un ple el pròxim dilluns l'ampliació pressupostària de 275 milions, després que la CUP hagi anunciat aquest divendres que no li dóna el seu suport. Colau ja disposava del "sí" d'ERC i amb tota probabilitat hauria obtingut el suport del PSC, però li calia almenys una abstenció dels "cupaires" per tirar-los endavant.
En roda de premsa després que la mesa política de la CUP deliberés a última hora d'aquest dijous sobre la seva posició, un cop recollida l'opinió de les 13 assemblees del partit a la ciutat, la membre del secretariat municipal de la CUP de Barcelona, Elisenda Vilajoliu, ha afirmat que es va decidir per unanimitat "un vot negatiu" a la proposta. Els "cupaires" no ho han comunicat a Barcelona en Comú a l'espera d'exposar-li els seus motius al ple del dilluns.
La CUP considera que no són uns pressupostos del canvi
La regidora de la CUP Maria Rovira ha explicat que el govern de Colau segueix "sense assumir ni un quart" del que proposa la seva formació, i que "no és res més que el compliment del programa electoral" de BComú. Ha criticat que l'ampliació pressupostària no afronta el canvi: "Està més en la línia del que volíem deixar enrere que no pas de les polítiques de canvi".
Rovira ha explicat que amb el govern es trobaran treballant conjuntament per tirar endavant projectes que trenquin amb 36 anys del PSC, ERC, ICV i CiU, que "han posat per damunt els interessos econòmics als de les persones". La regidora ha afegit: "Ens trobaran de cara per perpetuar un model que ens ha portat fins aquí".
Rovira ha insistit en el fet que els pressupostos continuaran prorrogats, i que la possibilitat de tirar endavant una ampliació pressupostària no s'acaba aquí. Ha allargat la mà al govern perquè torni a fer una proposta de modificació pressupostària "que senti les bases de polítiques rupturistes".
Negociació exprés en quatre dies després de les al·legacions
Ha recordat que durant aquest mes han presentat les seves al·legacions, que han agrupat en 10 "pedalades", i que el divendres passat van rebre la resposta del govern, el qual no havia acceptat "en la seva totalitat cap de les 10 propostes". Després la negociació s'ha limitat a quatre dies, entre el dilluns i el dijous d'aquesta setmana.
Els "cupaires" van acceptar la petició del govern de prioritzar cinc de les propostes, i aquest dijous en van rebre la resposta i, segons la regidora, se seguia sense assumir ni un quart de tot el que proposen. L'única que s'ha acceptat totalment és la de construir una xarxa de drets sexuals i reproductius, el que suposa doblar-ne el pressupost i destinar-hi 1,2 milions d'euros.
Segons ella, la resposta a les altres propostes es limita al fet que es faran estudis i que la seva possible implementació serà de cara al 2017. Per la CUP, entre les que no s'han atès figura la dissolució dels antidisturbis de la Guàrdia Urbana, fet davant del qual se senten sorpresos i desil·lusionats, ha destacat.
Pisarello havia dit abans del "no" de la CUP que no poden permetre-se'l
Preguntat en roda de premsa abans de fer-se pública la posició de la CUP, el primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, ha afirmat que un "no" cupaire "comportaria un retrocés en molts sentits" i no es donaria resposta a polítiques que demanen les esquerres. "No podem permetre'ns prorrogar el pressupost sinó avançar cap a un que serà més just i més social", ha defensat.
La CUP tomba l'ampliació pressupostària de Colau
Els cupaires critiquen que l'alcaldessa no assumeix "ni un quart" de les seves propostes | La CUP allarga la mà a Colau si el govern presenta una nova proposta | El tinent d'alcalde Gerardo Pisarello afirma que un "no" cupaire és "un retrocés"
Ara a portada
Publicat el 22 d’abril de 2016 a les 10:30
Et pot interessar
-
Política Espanya és el país que menys inverteix en defensa de l'OTAN
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política Sánchez anuncia 1.300 milions d'euros en 10 anys per construir pisos «més ràpid»
-
Política Foment carrega contra Illa per pactar amb la CUP un «atemptat» contra la propietat privada