El Consell de Ministres ha autoritzat aquest dilluns al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) licitar, a través d'Adif, inversions per un valor estimat de 143,8 milions d'euros (IVA no inclòs) per millorar la xarxa ferroviària a Catalunya, tant en l'àmbit de la xarxa convencional com en la d'alta velocitat, vinculades a la integració del ferrocarril a Montcada i Reixac. Aquestes actuacions comprenen la construcció d'una variant entorn de Vallbona i la Bifurcació Aigües (Barcelona i Santa Coloma de Gramenet) i mesures per incrementar la integració al voltant de la Línia d'Alta Velocitat (LAV) Madrid-Barcelona-Frontera francesa.
[noticiadiari]2/257354[/noticiadiari]
Amb aquesta nova variant de la línia convencional Barcelona-Portbou, es millorarà el traçat en suprimir la corba existent i s'augmentarà la capacitat de la infraestructura d'ample ibèric, que incorporarà una tercera via que discorrerà en paral·lel a la LAV en el tram d'1,5 quilòmetres comprès entre la sortida de la pèrgola del nus de la Trinitat i el Punt Verd de zona Vallbona.
La nova configuració de les vies modificarà la connexió dels ramals de Bifurcació Aigües, que comuniquen les estacions de Sant Andreu i Montcada Bifurcació, per evitar els encreuaments de vies al mateix nivell mitjançant el conegut com a "salt de carner", aconseguint, així, una millora notable de capacitat en totes dues línies i més eficiència en la gestió del trànsit. A més a més, s'alliberarà la superfície aïllada entre la plataforma de les línies d'ample ibèric i d'alta velocitat, i es minimitzarà l'efecte barrera de l'aigua subterrània de la LAV, al seu pas per Vallbona, amb un sistema mixt de bombament i sifó d'aspiració executat a banda i banda del traçat.
[noticiadiari]2/256971[/noticiadiari]
La integració del ferrocarril en el nucli urbà de Montcada i Reixac és una de les grans obres de transformació urbanística i ferroviària del Pla Transformem Rodalies. Aquesta actuació promourà la permeabilitat de la infraestructura ferroviària de la línia Barcelona-Portbou entre els dos sectors de la trama urbana en eliminar l'actual traçat en superfície. També incrementarà les condicions de seguretat per als veïns i l'explotació ferroviària, en eliminar-se els dos passos a nivell. A banda d'això, crearà nous espais de convivència i dinamització socioeconòmica i contribuirà a la reducció de la petjada de carboni.
Aquestes actuacions contribueixen al compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9, que té entre les seves metes desenvolupar infraestructures fiables, sostenibles i de qualitat; i 11, que persegueix proporcionar accés a sistemes de transport segurs, assequibles, accessibles i sostenibles.
La Moncloa aprova destinar més de 140 milions d'euros a millorar la xarxa ferroviària a Catalunya
Les accions es duran a terme tant en l'àmbit de la xarxa convencional com en la d'alta velocitat i formen part del Pla Transformem Rodalies
ARA A PORTADA
-
La conferència de presidents, un camp de batalla que certifica la poca cultura federal de l'Estat Bernat Surroca Albet
-
El PP portarà a la conferència de presidents una esmena a la totalitat contra el «cupo independentista» Redacció
-
«Una pèrdua irreparable»: clam dels exconsellers de Cultura contra el trasllat de les obres de Sixena Lluís Girona Boffi
-
Leire Díez, sobre l'operació Catalunya: «No hi ha prou causes obertes amb la informació existent» Lluís Girona Boffi
-
La Sindicatura de Comptes s'enfronta als exalts càrrecs que critiquen l'informe sobre la DGAIA : «Son fets objectius» Sara Escalera
Publicat el 29 de maig de 2023 a les 20:20
Et pot interessar
-
Política El Parlament constitueix la comissió d'investigació del cas Pegasus, que presidirà la CUP
-
Política El Parlament demana al Govern d'Illa «contundència» per frenar l'opa del BBVA al Sabadell
-
Política Ayuso encén la conferència de presidents i amenaça de marxar si es parla en català
-
Política Ayuso encén la conferència de presidents i amenaça de marxar si es parla en català
-
Política El Prat i un debat merescut
-
Política Els equilibris de Sánchez amb el PP posen en risc l'estratègia de la discreció d'Illa