
Carles Puigdemont, aquest dimecres al Parlament. Foto: EFE
El TC inicia els tràmits per suspendre la comissió del Procés Constituent. El Tribunal Constitucional ha iniciat aquest dimecres els tràmits per suspendre la comissió del Procés cCnstituent. El TC s'ha dirigit a la Fiscalia i al Parlament perquè en un termini de deu dies presentin al·legacions amb relació a l'incident d'execució plantejat pel govern espanyol per impedir l'activitat de la citada comissió. Es tracta de conèixer l'opinió dels dos òrgans pel que fa a l'aplicació per primera vegada de la "reforma exprés" de la Llei orgànica del TC dirigida a assegurar el compliment de les sentències.
El PSOE i Ciutadans apuntalen un acord que inclourà el rebuig al referèndum. Ciutadans i del PSOE han confirmat aquest dimecres "avenços" significatius en les seves negociacions sobre un programa de govern. En concret, els partits han trobat punts en comú en matèries com la despolitització dels òrgans constitucionals i reguladors, la lluita contra la corrupció, el model productiu i la política social. El rebuig al referèndum de Catalunya ha estat una altra de les coincidències entre ambdues formacions. Un punt necessari per a un acostament a Ciutadans però també crític per a qualsevol entesa amb Podem, que va posar la consulta com a "imprescindible" per a un acord amb el PSOE.
Presó sense fiança per al propietari i tres directius de Vitaldent. El jutge que investiga el presumpte frau de Vitaldent ha decretat aquest dimecres presó incondicional i sense fiança per al propietari i tres directius de la cadena. La decisió s'ha pres després que els principals implicats en el cas hagin declarat davant del jutge i a instàncies de la Fiscalia Anticorrupció. La policia espanyola va detenir dimarts tretze persones que estarien vinculades en aquesta presumpta trama de blanqueig de capitals i delictes contra la Hisenda Pública.
Bankia retornarà als minoristes el 100% de la seva inversió més els interessos. Bankia ha desvelat avui la seva proposta perquè els petits inversors que van acudir a la sortida a borsa de l'entitat recuperin tot el que van invertir, el 100%, més interessos, sense necessitat de complir amb cap condició i sense haver d'anar als tribunals. Per fer-ho, els petits accionistes que van comprar títols de Bankia, fins i tot aquells que tenen obert un procés judicial, només hauran de presentar, a partir de demà mateix i en qualsevol oficina de l'entitat, un model de sol·licitud que ja està disponible a la web o a les sucursals.