La pugna oberta a ERC per elegir nou president de la federació de Barcelona del partit ha quedat sentenciada aquest dimecres amb la retirada d'un dels dos candidats, Jordi Solé. D'aquesta manera, l'altre candidat, Robert Fabregat, queda com a únic candidat i virtual president, a l'espera de ser ratificat pel congrés que se celebrarà el 14 de juliol. Solé ha fet aquest anunci després del debat que els dos aspirants han celebrat aquesta tarda.
Tots dos militants disposaven de suports importants dins del partit. Solé tenia el suport de l'extinent d'alcalde Jordi Portabella, amb qui havia treballat i de qui havia estat cap de gabinet. Per la seva banda, Fabregat venia avalat per persones properes a Alfred Bosch i s'ha beneficiat de la imatge de renovació que ha presentat al llarg de la precampanya.
Aquest procés intern confirma el predomini dels partidaris de Bosch dins de la federació de Barcelona, en sintonia amb els nous aires que encarna el president del partit, Oriol Junqueras, per damunt dels antics corrents enfrontats a ERC a Barcelona.
La retirada de Jordi Solé converteix Robert Fabregat en nou president d'ERC Barcelona
Alfred Bosch aconsegueix que persones de la seva línia es facin amb la direcció barcelonina del partit
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de juliol de 2015 a les 17:38
Et pot interessar
-
Política El Parlament investigarà les irregularitats i els casos de violència sexual a la DGAIA
-
Política Rull es compromet a fer «totes les gestions» perquè la Bressola pugui obrir el Liceu
-
Política Barcelona i 15 ciutats europees volen 300.000 milions d'euros anuals contra la crisi d'habitatge
-
Política ERC, Comuns i CUP demanen que una comissió investigui la repressió del Patronato de la Mujer contra dones menors
-
Política Josep Borrell es trenca la clavícula en caure a terra en un hotel de Bolívia
-
Política Illa viatjarà al Japó la setmana del 26 de maig per «reforçar i ampliar» les relacions del país amb Catalunya