La Unió Europea seguirà finançant la tauromàquia amb diners públics, malgrat que la majoria de l'Eurocambra s'hi oposa. El grup verd ha presentat aquest dimecres, 22 d'octubre, una esmena a la part dels pressupostos comunitaris destinada a la criança de toros, que ha rebut més vots a favor (323) que en contra (309), però que no ha aconseguit la majoria absoluta necessària (356 vots) per ser adoptada.
Els grups euroescèptics, els d'esquerres i el liberal han donat suport a la iniciativa contrària a les subvencions a la tauromàquia, però s'hi han oposat els conservadors i els socialdemòcrates. Els Verds apel·laven al Conveni Europeu sobre protecció dels animals a les ramaderies -que vetlla perquè no pateixin- per oposar-se al finançament dels toros.
La iniciativa s'ha votat en el marc del debat sobre els pressupostos comunitaris per al 2015, que inclouen les subvencions agrícoles, una part de les quals es destina a la criança de bous per a la tauromàquia.
Entre els grups que han donat un major suport a la iniciativa dels Verds (el 94% dels quals estava a favor de l'esmena) es troben els euroescèptics de L'Europa de la Llibertat i la Democràcia (amb un 90% a favor) i els dels Conservadors i Reformistes Europeus (amb un 79%), l'Esquerra Unitària Europea (amb el 77%) i l'Aliança dels Liberals i Demòcrates per Europa (amb el 63%). En canvi, s'hi ha oposat clarament el Partit Popular Europeu (amb un 78% de vots en contra) i el Partit Socialdemòcrata (amb un 59% de vots en contra). D'altra banda, 58 europarlamentaris s'han abstingut de votar.
Des de feia setmanes el grup Verd estava recollint firmes sota el lema #savethebulls i ja havia arribat a les 80.000, per sobre de les 60.000 que s'havia marcat com a objectiu. La iniciativa va néixer a proposta de l'europarlamentari Bas Eickhout, que ha lamentat a través de les xarxes socials que no s'hagi aprovat l'esmena, malgrat haver rebut el suport de la majoria de l'Eurocambra.
La Unió Europea continua subvencionant la tauromàquia
Política
L'esmena dels Verds en contra d'aquesta actuació no ha aconseguit el suport necessari
ARA A PORTADA
-
Política El Congrés tomba els decrets d'habitatge i Sánchez meditarà durant el cap de setmana si convoca eleccions Lluís Girona Boffi
-
Política Guerra oberta Junts-Rufián: «Tothom sap que ets un invent de les clavegueres de l'Estat» Oriol March
-
Societat El moviment per l'habitatge bloquejarà la sortida de Barcelona per escalfar la manifestació de dissabte Gerard Mira
-
-
Economia Foment del Treball critica les polítiques d’habitatge «orientades a buscar culpables» i reclama més oferta Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
22 d’octubre de 2014 a
les 16:59
Et pot interessar
-
Política Collboni lamenta el veto als decrets d’habitatge
-
Política
Fadei celebra que el Congrés tombi els decrets d’habitatge i reclama una alternativa «immediata»
-
Política
Feijóo acusa Sánchez de fer «càlcul electoral» amb l’habitatge i el desafia a convocar eleccions
-
Política
Pepe Álvarez critica el rebuig de Junts: «No és un decret a favor de Sánchez, sinó a favor de la gent»
-
Política
Albiach acusa PP, Vox i Junts de «traïció» per tombar els decrets d’habitatge
-
Política El PP acusa el govern espanyol de «demagògic» i diu que la pròrroga dels lloguers «ataca» les classes vulnerables
