César Antonio Molina, exministre de Cultura del govern de José Luis Rodríguez Zapatero i exdirector de l'Institut Cervantes, s'ha quedat a gust amb un article al diari El Mundo on etziba de valent contra el Museu d'Història de Catalunya sota el títol "El MHC, un museu de l'odi". Molina aprofita per repassar durament l'actualitat política a partir d'una anècdota que explica d'Anvers, on va entrar en una llibreria parlant en francès. Molina va quedar astorat quan la venedora li va dir que allí no parlaven francès perquè "això és Flandes". Es veu que desconeixia bastant la realitat binacional de Bèlgica.
Abans d'escometre contra el Museu d'Història, Molina ataca durament la taula de diàleg, que "passarà als annals de la nostra història com una de les més altes traïcions a la Constitució i a l'Estat democràtic". Escup contra "el fanatisme, la rancúnia i l'odi" que, segons ell, s'ensenya a les escoles catalanes i afirma que "nazificar i sovietitzar els ciutadans més joves i indefensos és d'una responsabilitat també jurídica".
I ja de seguida entra en el tema que l'ocupa, assegurant que "aquest museu totalment desacreditat s'ha convertit en l'escombriaire del procés". Escriu que "qualsevol polític independentista pot deixar allí l'empremta de la seva mamarratxada. Per exemple, l'expresident Artur Mas ha deixat la ploma amb la que va signar la consulta del 9 de novembre del 2014, inici de tots els desastres successius. Després, Quim Torra entrega una llardosa pancarta que li servia de manta en les seves nits d'angoixa".
"Avui el MHC és el museu de l'odi, de la infàmia, de la mentida i de l'horror. Un museu com aquells que va fer Stalin dedicats a l'ateisme i al materialisme dialèctic. En aquests llocs s'adoctrinava a la joventut soviètica com avui es fa amb la catalana". Molina, que ha experimentat una involució ideològica des que va sortir del ministeri, conclou l'article esmentant Pedro Sánchez, "un collaborationniste. Ell espera que un dia, també, tingui un lloc d'honor en aquest 'museu'".
L'exministre Molina titlla el Museu d'Història de Catalunya de ser un espai d'«odi»
L'extitular de Cultura de Rodríguez Zapatero titlla la institució de ser "l'escombriaire del procés" i acusa Pedro Sánchez de "col·laboracionista"
- L'exministre César Antonio Molina. | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
-
Cop d’autoritat de l’arquebisbe de Tarragona: Planellas va fer recular Omella amb el català Pep Martí i Vallverdú
-
«Era la llengua de Gaudí»: més de vint entitats demanen més presència del català en la visita del Papa Pep Martí i Vallverdú | Marc Orts i Cussó
-
-
El paper del «presi» i les pressions a Marchena: què revela el sumari de les clavegueres del PSOE? Lluís Girona Boffi
Publicat el
22 d’octubre de 2021 a
les 22:49
Actualitzat el
23 d’octubre de 2021 a les
11:07
Et pot interessar
-
Política
L'UCO diu que el PSOE va pagar 20.000 euros en anuncis del PSC a un mitjà del cas Leire
-
Política
«És un mag»: Sánchez derrota la moció de censura al Cercle
-
Política
El Parlament remarca el compromís d'Antoni Gaudí amb el català en plena polèmica amb el Papa
-
Política
El Parlament demana al Govern que retiri el pla pilot de mossos a les escoles
-
Política La Guàrdia Civil apunta que la trama del PSOE tenia com a «objectiu final» protegir Pedro Sánchez
-
Política
Sánchez anuncia en plena tempesta que presentarà els pressupostos pel 2027
