El director de l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat), Frederic Udina, no descarta que sigui aquest organisme qui cedeixi el cens per fer la consulta el 9 de novembre. En declaracions aquest diumenge a La Xarxa, Udina ha explicat que l'Idescat té "la informació del cens municipal" però ha recordat que "hi ha una llei en tràmit al Parlament que dirà qui és l'organisme i quin és el mecanisme pel qual aquesta informació es fa servir o no".
Udina ha remarcat que l'organisme que dirigeix es guiarà "per les lleis que aprovi el Parlament de Catalunya". A més, ha defensat que l'Idescat ha de ser "una estructura d'Estat perquè les administracions necessiten aquesta informació".
Frederic Udina ha remarcat que les dades que processa l'Idescat "són molt importants per decidir les polítiques, per decidir on es fan les inversions o on s'apliquen els ajuts". "Volem que l'Idescat sigui el lloc on hi hagi la informació que necessiten totes les administracions per poder planificar i executar polítiques", ha explicat Udina.


El director de l'Idescat ha subratllat que la voluntat de l'organisme és "concentrar molta informació d'origen administratiu, de la Generalitat, dels ajuntaments, de les diputacions o en part del govern espanyol". El director de l'Institut d'Estadística de Catalunya també ha remarcat que "aquesta informació concentrada permet tenir un coneixement del territori, de les empreses, de les persones i a partir d'aquí planificar què és el que falta", a més ha justificat que "és informació que ja existeix" i que és "més accessible i menys cara de produir que les enquestes".
L'Idescat «no descarta» cedir el cens per fer la consulta
Política
Frederic Udina ha defensat que l'organització ha de ser "una estructura d'Estat perquè les administracions necessiten aquesta informació"
ARA A PORTADA
-
Política Illa se salva de la reprovació i s'obre a estudiar rebaixes fiscals en habitatge Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política El Parlament avala una «resolució refrendada» del conflicte en el novè aniversari de l'1-O Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
Societat Suspès el primer desnonament pel «decret Maricarmen» al barri de Sant Andreu Neus Climent / Agències
-
Societat L'Ajuntament de l'Hospitalet preveu comprar la finca on es va suïcidar el Javier Neus Climent / Agències
Publicat el
02 de març de 2014 a
les 17:44
Et pot interessar
-
Política
El Parlament condemna l'actuació policial contra aficionats del Barça i l'Europa per portar estelades
-
Política
El Parlament aprova «posar fi al bilingüïsme per defecte» a l'administració
-
Política
El Parlament tomba la reprovació de Junts i revalida la confiança en Illa
-
Política
La policia espanyola tanca files i al·lega «perill extrem» en el judici de Roger Español
-
Política
PSC i ERC volen crear un grup d'experts per fer una reforma fiscal en habitatge
-
Política
PSC i ERC acorden crear en sis mesos un pla pel català al comerç i la restauració
