La líder de la CUP a l'Ajuntament de Barcelona, María José Lecha, deixarà de ser regidora durant aquest juny. Segons ha informat la formació aquest dijous en un comunicat, Lecha tornarà a incorporar-se a l'Hospital de Sant Pau fins a la seva jubilació, tornant a l'activisme i la militància de base a la CUP. La renúncia arriba quan ha complert tres anys com a presidenta del grup municipal, i pocs mesos després que es plantegés una votació interna en el partit per cessar-la com a regidora, si bé no es va acabar celebrant.
El partit ha explicat que, "a causa de l'inici de la seva jubilació parcial relacionat amb la seva feina, i per tant a la complementació amb una persona rellevista a l'Hospital de Sant Pau, no li serà possible seguir duent a terme les tasques com a regidora al consistori". Els ritmes de la institució, sovint, no són compatibles amb alguns projectes personals i laborals, ha ressaltat la formació, que ha expressat que respecta els canvis vitals dels seus integrants.
El relleu de Lecha sortirà de la llista de les darreres municipals, si bé la CUP no ha detallat qui serà. El primer a la llista seria Oscar Simón. No és el primer cop que es produeix una substitució al grup municipal, i fa un any Josep Garganté va deixar-lo i va entrar Eulàlia Reguant en el seu lloc. La CUP de Barcelona també ha anunciat que l'1 de juliol celebrarà una assemblea general per fer balanç del mandat i marcar les línies de futur.
María José Lecha deixarà de ser regidora de la CUP de Barcelona
Política
El partit explica que la líder a l'Ajuntament renunciarà aquest juny per jubilar-se, però la decisió arriba poc mesos després que es plantegés una votació interna per cessar-la
ARA A PORTADA
-
Política L'amnistiat Junqueras renova l'«intacte» compromís independentista des de la zona zero Lluís Girona Boffi
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
Política Comín ja és a Madrid per recollir l'acta d'eurodiputat abans de l'acte de retorn a Catalunya Neus Climent / Agències
-
Televisió Pedro Sánchez accepta la invitació de «La Revuelta»: Broncano l'entrevista aquest dijous Victor Rodrigo
-
Publicat el
07 de juny de 2018 a
les 20:20
Actualitzat el
07 de juny de 2018 a les
20:48
Et pot interessar
-
Política
CHA i Front Ampli Aragó no es presentaran al Congrés per Terol per evitar «dispersió de vot»
-
Política
Bentornat, conseller Puig
-
Política
Sant Vicenç dels Horts rep a Junqueras i Romeva després de l'amnistia
-
Política
Illa furga en els dubtes de PP i Vox amb les pensions: «El sistema funciona, no peta res»
-
Política Sánchez respon als insults de Milei: «Sí, soc 'zurdo' i molt orgullós»
-
Política
Albiol contra la memòria
