L'expresident de la Generalitat i president de CDC, Artur Mas, ha constatat aquest divendres que el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, gairebé mai compleix els seus acords. "Parlar-hi no és desagradable, ho he dit sempre. És més difícil arribar-hi a acords però no és impossible. I gairebé sempre que arribes a un acord és impossible que es compleixi".
Així ha resumit la seva experiència i ha subratllat que al president català, Carles Puigdemont, li ha tornat a passar el mateix que a ell. Mas ha apuntat que semblava que la trobada entre Puigdemont i Rajoy havia anat bé pel que fa algunes qüestions d'urgència social, com els desnonaments o la pobresa energètica, però 48 hores més tard han vingut les "clatellades" en forma de recursos al Tribunal Constitucional.
Després de participar en el cicle de diàlegs "Power BCN", organitzat per entitats juvenils, Mas ha fet servir la seva experiència per valorar els recursos del govern espanyol contra tres lleis catalanes dos dies després de la reunió entre Puigdemont i Rajoy a La Moncloa. "Sembla que va bé, se li fan unes demandes concretes, hi ha un clima que pot ser positiu i 48 hores després vénen les clatellades", s'ha queixat en declaracions als periodistes.
"Així no anirem enlloc", ha continuat l'expresident, que ha apuntat que quan es parla de temes de gran sensibilitat social com els desnonaments o la pobresa energètica, cal trobar la manera de resoldre els conflictes i no arribar als tribunals. "En temes punyents des del punt de vista social", ha continuat, cal que els governs "s'escoltin, s'expliquin i trobin solucions, però no amb recursos als tribunals, que és un error". "I d'això us en puc parlar una mica", ha ironitzat fent referència a la causa oberta contra ell per la consulta del 9-N.
Mas: «Gairebé sempre que arribes a un acord amb Rajoy és impossible que es compleixi»
L'expresident de la Generalitat es queixa que 48 hores després de la reunió amb Puigdemont vinguin les "clatellades"
ARA A PORTADA
Publicat el 22 d’abril de 2016 a les 18:42
Et pot interessar
-
Política La Nit Irla premia la tasca per la pau i pel català davant la «banalitat del mal»
-
Política La Sindicatura de Comptes s'enfronta als exalts càrrecs que critiquen l'informe sobre la DGAIA : «Son fets objectius»
-
Política El Parlament constitueix la comissió d'investigació del cas Pegasus, que presidirà la CUP
-
Política El Parlament demana al Govern d'Illa «contundència» per frenar l'opa del BBVA al Sabadell
-
Política Ayuso encén la conferència de presidents i amenaça de marxar si es parla en català
-
Política Leire Díez, sobre l'operació Catalunya: «No hi ha prou causes obertes amb la informació existent»