L'expresident de la Generalitat i president de CDC, Artur Mas, ha constatat aquest divendres que el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, gairebé mai compleix els seus acords. "Parlar-hi no és desagradable, ho he dit sempre. És més difícil arribar-hi a acords però no és impossible. I gairebé sempre que arribes a un acord és impossible que es compleixi".
Així ha resumit la seva experiència i ha subratllat que al president català, Carles Puigdemont, li ha tornat a passar el mateix que a ell. Mas ha apuntat que semblava que la trobada entre Puigdemont i Rajoy havia anat bé pel que fa algunes qüestions d'urgència social, com els desnonaments o la pobresa energètica, però 48 hores més tard han vingut les "clatellades" en forma de recursos al Tribunal Constitucional.
Després de participar en el cicle de diàlegs "Power BCN", organitzat per entitats juvenils, Mas ha fet servir la seva experiència per valorar els recursos del govern espanyol contra tres lleis catalanes dos dies després de la reunió entre Puigdemont i Rajoy a La Moncloa. "Sembla que va bé, se li fan unes demandes concretes, hi ha un clima que pot ser positiu i 48 hores després vénen les clatellades", s'ha queixat en declaracions als periodistes.
"Així no anirem enlloc", ha continuat l'expresident, que ha apuntat que quan es parla de temes de gran sensibilitat social com els desnonaments o la pobresa energètica, cal trobar la manera de resoldre els conflictes i no arribar als tribunals. "En temes punyents des del punt de vista social", ha continuat, cal que els governs "s'escoltin, s'expliquin i trobin solucions, però no amb recursos als tribunals, que és un error". "I d'això us en puc parlar una mica", ha ironitzat fent referència a la causa oberta contra ell per la consulta del 9-N.
Mas: «Gairebé sempre que arribes a un acord amb Rajoy és impossible que es compleixi»
L'expresident de la Generalitat es queixa que 48 hores després de la reunió amb Puigdemont vinguin les "clatellades"
ARA A PORTADA
-
L'altra cara de Sixena: el retorn de les obres s'impregna d'entitats catalanòfobes Lluís Girona Boffi
-
-
-
Trump presumeix d'haver «posat fi a set guerres» i carrega contra els països que reconeixen Palestina Redacció
-
El desig de la pregonera Emma Vilarasau per la Mercè: jutjar Netanyahu, trencar amb Israel David Cobo
Publicat el 22 d’abril de 2016 a les 18:42
Et pot interessar
-
Política Collboni reforça l'alcaldia per la fragmentació de l'oposició, segons una enquesta d'«El Periódico»
-
Política El Govern presentarà una nova estratègia per ampliar la presència catalana a Amèrica Llatina
-
Política Carlos Mazón atia l'anticatalanisme a les portes del primer aniversari de la dana
-
Política El fracàs del traspàs de la immigració fa evidents els límits del pacte Puigdemont-PSOE
-
Política El PSOE rebaixa l'acord amb Junts sobre la immigració i acusa el PP de bloquejar: «Hi voten en contra perquè estan a l'oposició»
-
Política El Govern preveu avançar abans en els pressupostos que en el finançament