L'ús del programari Pegasus per espiar persones ha esquitxat aquest dilluns l'Estat. Segons una investigació del The New Yorker i el The Citizen Lab, el govern espanyol hauria contractat aquest software per espiar més de 60 líders independentistes, entre els quals es troben tres presidents de la Generalitat: Pere Aragonès, Quim Torra i Artur Mas, a més de l'entorn de Carles Puigdemont. Espanya, però, no és l'únic estat que utilitza Pegasus, i molts dels països que també ho fan no són, com a mínim, "democràcies plenes".
Una filtració massiva de dades l'estiu passat va mostrar alguns dels països on es va detectar que "Pegasus" havia estat contractat i utilitzat. Entre tots ells, hi havia Espanya i una majoria de països que, segons el rànquing anual sobre l'"Índex de Democràcia" al món que el·labora The Economist no arriben al màxim nivell: el d'una "democràcia plena."
[noticiadiari]2/233212[/noticiadiari]
I és que creuant les dades de la filtració massiva de dades i l'últim rànquing de democràcia, de l'any 2021, l'únic país "plenament democràtic" que ha fet servir -i que s'hagi provat el seu ús- Pegasus és el Regne Unit. Per darrere, hi ha les "democràcies defectuoses" d'Espanya, França, Hongria i l'Índia.
Dit també d'altra manera, només cinc països en què s'ha provat que els seus governs han emprat Pegasus són democràtics, sigui "plenament" o de forma "defectuosa". I és que la resta de territoris que han fet servir aquest programaria israelià són reconeguts pel rànquing de democràcia de The Economist com a "règims híbrids" o "models autoritaris".
En el primer cas, en el dels règims híbrids, hi ha Mèxic, Uganda, el Marroc i Turquia. Pel que fa als estats autoritaris que han fet servir Pegasus són el Kazakhstan, l'Azerbaidjan, Bahrain, Qatar, els Emirats Àrabs Units, la República Democràtica del Congo, Ruanda, Togo, Algèria, el Líban i Egipte.
Només una sola «democràcia plena» al món hauria utilitzat Pegasus
Una filtració massiva de dades el passat estiu mostra com la majoria de països on s'ha provat l'ús del programari són règims autoritaris
- Macron i Sánchez aquest dilluns matí -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Trump alimenta el final de la guerra amb l’Iran malgrat els bombardejos reiterats d’Israel Marc Orts i Cussó
-
-
Alliberar 400 milions de barrils de petroli, la mesura per intentar evitar una nova crisi global Redacció
-
El govern espanyol usarà 12 dies de reserves de petroli per rebaixar els preus dels carburants Redacció
-
Publicat el
18 d’abril de 2022 a
les 14:40
Et pot interessar
-
Política
Alejandro Fernández titlla Salvador Illa de «marxista amb corbata» per les polítiques en habitatge
-
Política
Guerra a les xarxes
-
Política
El gestor bancari dels Pujol a Andorra diu que els primers diners procedien de l'avi Florenci
-
Política
Dos detinguts per ciberassetjar Ione Belarra a través de missatges en Instagram
-
Política El Govern referma el compromís «ineludible» amb el Hard Rock
-
Política
Sánchez vol tipificar el delicte d'«amplificació algorítmica» contra les xarxes socials
