L'ús del programari Pegasus per espiar persones ha esquitxat aquest dilluns l'Estat. Segons una investigació del The New Yorker i el The Citizen Lab, el govern espanyol hauria contractat aquest software per espiar més de 60 líders independentistes, entre els quals es troben tres presidents de la Generalitat: Pere Aragonès, Quim Torra i Artur Mas, a més de l'entorn de Carles Puigdemont. Espanya, però, no és l'únic estat que utilitza Pegasus, i molts dels països que també ho fan no són, com a mínim, "democràcies plenes".
Una filtració massiva de dades l'estiu passat va mostrar alguns dels països on es va detectar que "Pegasus" havia estat contractat i utilitzat. Entre tots ells, hi havia Espanya i una majoria de països que, segons el rànquing anual sobre l'"Índex de Democràcia" al món que el·labora The Economist no arriben al màxim nivell: el d'una "democràcia plena."
[noticiadiari]2/233212[/noticiadiari]
I és que creuant les dades de la filtració massiva de dades i l'últim rànquing de democràcia, de l'any 2021, l'únic país "plenament democràtic" que ha fet servir -i que s'hagi provat el seu ús- Pegasus és el Regne Unit. Per darrere, hi ha les "democràcies defectuoses" d'Espanya, França, Hongria i l'Índia.
Dit també d'altra manera, només cinc països en què s'ha provat que els seus governs han emprat Pegasus són democràtics, sigui "plenament" o de forma "defectuosa". I és que la resta de territoris que han fet servir aquest programaria israelià són reconeguts pel rànquing de democràcia de The Economist com a "règims híbrids" o "models autoritaris".
En el primer cas, en el dels règims híbrids, hi ha Mèxic, Uganda, el Marroc i Turquia. Pel que fa als estats autoritaris que han fet servir Pegasus són el Kazakhstan, l'Azerbaidjan, Bahrain, Qatar, els Emirats Àrabs Units, la República Democràtica del Congo, Ruanda, Togo, Algèria, el Líban i Egipte.
Només una sola «democràcia plena» al món hauria utilitzat Pegasus
Una filtració massiva de dades el passat estiu mostra com la majoria de països on s'ha provat l'ús del programari són règims autoritaris
- Macron i Sánchez aquest dilluns matí -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Junts pressiona el Govern pels obstacles al Registre Civil per catalanitzar-se el nom Lluís Girona Boffi
-
Traves per catalanitzar-se el nom: creixen les denúncies pels obstacles als registres civils Bernat Castanyer Colomer
-
-
Plataforma per la Llengua porta als jutjats el cas de castellanització del cognom «Garcia» Neus Climent
-
Publicat el
18 d’abril de 2022 a
les 14:40
Et pot interessar
-
Política
L'antiga seu d'ICV a Barcelona, propietat de la Caixa, busca comprador o llogater
-
Política
El TSJC amnistia l'exconsellera Natàlia Garriga per l'organització de l'1-O
-
Política
Ada Colau respon Oriol Junqueras: «No necessito que em beneeixi per ser diputada»
-
Política
Què vull que hi posi al meu DNI
-
Política
Sánchez troba el propòsit (internacional) per esgotar la legislatura
-
Política
El Consell de la República creu que l'ordre del TSJC contra el català «confirma el colonialisme d'Espanya»
