La diplomàcia catalana torna a estar en marxa. Prop d'un centenar d'aspirants ja han presentat la seva candidatura per optar a delegats de la Generalitat a París i Washington. Per exercir la de França s'han presentat 57 aspirants i per la dels Estats Units un total de 39. Es preveu que el mes de novembre ja estaran en ple funcionament. El proper dimecres es reobrirà la delegació a Berlín, segons va anunciar fa pocs dies el conseller d'Acció Exterior, Ernest Maragall, i el 27 de setembre es reobrirà la de Londres. Al llarg d'octubre estaran en marxa les ambaixades a Roma i Ginebra.
El passat 7 de setembre, el conseller Maragall es va reunir amb els cinc delegats ja nomenats que dirigeixen les oficines exteriors restituïdes després de l'aplicació de l'article 155: Maria Kapretz (Alemanya), Sergi Marcén (Regne Unit i Irlanda), Manel Manonelles (Confederació Helvètica), Luca Bellizzi (Itàlia) i Meritxell Serret (Brussel·les). Tots cinc han dissenyat ja un pla d'actuació per als propers mesos.
Prop d'un centenar d'aspirants per ocupar les delegacions a París i Washington
Política
Dimecres vinent es reobrirà la delegació de la Generalitat a Berlín i a finals de mes la de Londres
ARA A PORTADA
-
Societat Tres preguntes estancades a Ceuta, vint dies després de l'esclat de la crisi migratòria David Cobo
-
Societat Interior eleva fins als 2.168 els menors migrants a Ceuta després de la crisi migratòria ACN
-
Boscos Josep Antoni Mur, inspector en cap dels Agents Rurals: «Augmentar penes pels incendis intencionats no tindria cap efecte» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
Publicat el
17 de setembre de 2018 a
les 17:41
Et pot interessar
-
Política
L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo»
-
Política El Govern agilitza l'atenció ciutadana per «apropar» els serveis públics
-
Política
Junts torna a reclamar les competències d’immigració: «Quan a Ceuta s’esternuda, Catalunya es constipa»
-
Política
Dos anys de president Illa
-
Política
El govern espanyol reforça l'acollida de migrants i evita el xoc amb el govern de Ceuta
-
Política
El president de Ceuta llança un ultimàtum a Pedro Sánchez per la crisi migratòria
