El PSC, Junts i els comuns faran pinya aquest divendres al Parlament per constatar la manca de confiança i la debilitat del Govern de Pere Aragonès. Les tres formacions han presentat propostes de resolució que assenyalen el poc suport que té l'executiu, que compta només amb el suport explícit dels 33 diputats d'ERC, i tiraran endavant gràcies als vots creuats, segons han confirmat fonts parlamentàries dels tres grups.
En el cas de Junts, la proposta assenyala que "persisteix la manca de confiança d'una majoria parlamentària vers l'actual govern" i que això "genera feblesa, inestabilitat i manca de previsió per fer front als reptes que té Catalunya". Això va en la línia de la qüestió de confiança que va plantejar Albert Batet ara fa un any, i que es va traduir en la sortida de Junts del Govern.
La qüestió de confiança és una competència del president, que s'hi pot sotmetre o no, i Aragonès no té cap intenció de fer-ho. El Parlament, aquest divendres, constatarà per la via de la proposta de resolució que l'executiu no compta amb la confiança de la cambra. Ho farà a través de la proposta de Junts, però també del PSC i els comuns, que n'han presentat de similars.
En el cas dels socialistes, malgrat el bon to del debat i que Salvador Illa va allargar la mà al president per tirar endavant els pressupostos, la resolució sosté que "s'ha accentuat" la manca de confiança del Parlament respecte del Govern, i que això "va en detriment de l'estabilitat que necessita Catalunya".
PLa proposta d'En Comú Podem va en la mateixa línia. Malgrat haver contribuït a aprovar els últims pressupostos, els comuns constaten la "manca de lideratge i d'iniciativa legislativa del Govern" i sostenen que no té capacitat per "complir i executar" els pressupostos de 2023. També assenyalen la "manca d'ambició" en l'exercici de l'autogovern. En la intervenció de dimecres, Jéssica Albiach va posar en dubte que tingués sentit continuar amb la legislatura.
PSC, Junts i els comuns faran pinya per fer evident la debilitat d'Aragonès
El Parlament aprovarà diverses resolucions que constaten la poca confiança en el Govern d'ERC

- Albert Batet i Salvador Illa, al debat de política general. -
- Hugo Fernández
ARA A PORTADA
-
Pisos, IRPF i l'ombra del referèndum: les opcions d'Illa per calmar el Parlament i salvar Sánchez Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
Publicat el 28 de setembre de 2023 a les 16:57
Et pot interessar
-
Política El govern espanyol i Podem pacten prioritzar els compromisos ambientals en l’ampliació del Prat
-
Política L’embargament d’armes a Israel ressuscita la majoria de la investidura
-
Política Podem cedeix i convalida el decret del govern espanyol d'embargament d'armes a Israel
-
Política El Tribunal Constitucional torna a avalar el gruix de la llei d’amnistia
-
Política Alvise Pérez, a judici per assetjar els excompanys de S'ha Acabat la Festa
-
Política «Ànims, Alberto»: Sánchez se'n riu de Feijóo en la sessió de control al Congrés