L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha reclamat un paper de primer ordre per a les corporacions locals en la pressa de decisions, tot alertant que actualment fan "el paper de majordomes", ja que "tenim les claus i ens avisen per canviar el paper de vàter, però poca cosa més". Per això, l'alcalde ha fet una crida a assolir per al poder local un "paper rellevant en una societat moderna", assegurant que els ajuntaments "aspiren a estar a la sala de comandament del país".
Puigdemont ha fet aquestes declaracions en el marc d'un acte sobre Ajuntaments i ensenyament que ha tingut lloc aquest dimarts a la Universitat Catalana d'Estiu (UCE) a la localitat nord-catalana de Prada (Conflent), en què també ha afegit que "el paper dels ajuntaments en l'educació ha de ser determinant en la futura República Catalana". "Si fem aquest viatge cap a un nou país és per aquestes coses", ha afegit.
L'alcalde de Girona ha participat en una taula rodona al costat dels alcaldes Jaume Casals (Navàs, Bages), Miquel Oliver (Manacor, Mallorca), Maria Josep Ortega (Carlet, Ribera Alta), David Rodríguez (Solsona, Solsonès), Francesc Manent (Sant Andreu de Sureda, Rosselló) Mateu Ferrà (Banyalbufar, Mallorca), moderats pel geògraf i membre de l'equip rector de l'UCE, Joan Becat.
Puigdemont: «Els ajuntaments fem el paper de majordomes, ens avisen per canviar el paper de vàter»
L'alcalde de Girona reclama per al poder local un lloc "a la sala de comandament del país" | Participa a l'UCE en un acte sobre ensenyament amb alcaldes d'arreu dels Països Catalans
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
18 d’agost de 2015 a
les 16:53
Et pot interessar
-
Política
El reencontre amb la Catalunya «lleial»: Felip VI i l'establishment homenatgen Samaranch
-
Política
Topada entre Illa i el president gallec pel nou finançament: «Catalunya no demanarà permís»
-
Política
«Ni rastre de Josep Piqué»: el Cercle escolta Feijóo amb escepticisme
-
Política
ERC recula i evita la compareixença d'Illa al Parlament pels escàndols del PSOE
-
Política
Xoc frontal entre Feijóo i el Cercle: «Per què no es posa d’acord amb el PSOE?»
-
Política Junts, PP, Vox, CUP i Aliança presenten esmena a la totalitat als pressupostos
