El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha assegurat aquest dilluns que les revelacions que va fer ahir l'excomissari José Villarejo en el programa Salvados emès ahir al vespre hauria provocat un "escàndol de proporcions siderals" en qualsevol altre país. "[L'entrevista] Desprenia una sentor de claveguera molt forta", ha destacat Puigdemont, que no troba "normal" que l'Estat es defensi amb la "il·legalitat".
El dirigent nacionalista ha indicat que el sistema de l'Estat està "corcat", i ha assegurat que el procés català pot ser beneficiós en la mesura que "remou" institucions espanyoles que no s'havien mogut des de la Transició. "L'Estat, per defensar-se, té eines que la democràcia mateixa ha inventat, i cap d'elles és una claveguera", ha apuntat.
El president de la Generalitat, que ha garantit que hi haurà urnes a Catalunya per al referèndum de l'1 d'octubre, ha destacat la factura tècnica de l'entrevista que li va fer Jordi Évole a Villarejo. "Posava els pèls de punta", ha assenyalat Puigdemont.
Puigdemont ha fet aquestes consideracions en la presentació del llibre Mestres de l'entrevista, del periodista Antoni d'Armengol, de la secció de Política de TV3. L'han acompanyat els també periodistes Jordi Basté i Antoni Bassas.
Puigdemont, sobre Villarejo: «En un altre país hi hauria un escàndol de proporcions siderals»
Política
El president de la Generalitat assegura que l'entrevista a l'excomissari desprenia una "sentor de claveguera molt forta"
- Carles Puigdemont, en la presentació del llibre del periodista Antoni d'Armengol | Govern -
- | Govern
ARA A PORTADA
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026 Oriol March
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
Publicat el
26 de juny de 2017 a
les 19:25
Actualitzat el
26 de juny de 2017 a les
21:32
Et pot interessar
-
Política
Mor María del Turruchel Alcantud Inarejos, regidora del PP a l'Ajuntament de Cornellà
-
Política
Sis mesos i un 8,6% després
-
Política
Drets Socials, una conselleria sota els focus
-
Política
El Tribunal de Comptes tampoc aplica immediatament l'amnistia malgrat l'aval d'Europa
-
Política L’empresari Julio Martínez implica Zapatero en les comissions pel rescat de Plus Ultra
-
Política El Constitucional començarà a decidir sobre l'amnistia després de la Diada
