Rajoy: «Els independentistes no quedaran contents amb la reforma de la Constitució»

El president espanyol descarta modificar la Carta Magna aquesta legislatura

Publicat el 07 d’agost de 2015 a les 19:43
El president espanyol, Marino Rajoy, s'ha mostrat convençut aquest divendres que els independentistes "no quedaran contents" amb la reforma de la Constitució a les corts espanyoles, ja "ni el meu partit ni la majoria de formacions són partidàries de liquidar la unitat nacional". Segons ha avançat, la reforma no s'abordarà abans que acabi la legislatura. 

Rajoy ho ha dit hores després que el ministre de Justícia, Rafael Català, s'hagi mostrat disposat a modificar la Constitució en alguns casos molt concrets, com la delimitació de les competències de l'Estat i de les Comunitats Autònomes. En una entrevista a Europa Press, ha recordat que això implicaria un "nivell de consens, repòs i temps suficient" per analitzar-ho.

Aquesta setmana, el president del govern espanyol ja va assegurar que "ningú" trencaria "la unitat d'Espanya" i que no permetria que els ciutadans de Catalunya "se sentissin estrangers en el seu propi país"