Josep Rull era conseller de Territori quan es va celebrar l'1-O. Com Jordi Turull, va ser empresonat el 2 de novembre del 2017 i va ser alliberat just el dia en què arrencava la campanya de les eleccions del 21-D, però el Suprem va tornar a ordenar el seu ingrés al març de l'any passat. La Fiscalia demana per a ell 16 anys de presó per rebel·lió agreujada amb malversació mentre que l'Advocacia en sol·licita 11 anys i mig per sedició i malversació.
L'acusació atribueix a Rull el fet d'haver prohibit "arbitràriament" que un vaixell de la policia atraqués a Palamós. L'exconseller de Territori sempre ha argumentat que es va denegar per una qüestió administrativa. Com Turull, Jordi Sànchez i Joaquim Forn, Rull va ser un dels dirigents que va fer vaga de fam per exigir al Tribunal Constitucional que resolgués els recursos presentats. El terrassenc ha estat un dirigent molt lligat a la vida interna de partit: a Convergència primer i al PDECat i Junts per Catalunya després. Ara anima a sumar-se a la Crida impulsada per Carles Puigdemont.
A continuació, tres articles clau per entendre quin paper tindrà Josep Rull al judici:
- Josep Rull: «És absolutament lògic presentar esmena a la totalitat als pressupostos de Sánchez»
- Sànchez, Rull i Turull denunciaran al Suprem un «judici contra les urnes i la democràcia»
- La «no normalitat» de la família Rull
Rull, un incondicional de l'1-O
Acusat d'haver prohibit "arbitràriament" que un vaixell de la policia atraqués a Palamós, la Fiscalia demana per a l'exconseller de Territori 16 anys de presó

- Josep Rull, en una imatge d'arxiu | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 10 de febrer de 2019 a les 16:30
Et pot interessar
-
Política Pimec es reuneix amb Puigdemont a Waterloo per frenar la reducció de la jornada laboral
-
Política Parlon reivindica el «segon desplegament» dels Mossos per arribar als 25.000 agents
-
Política Cauen un 5% els delictes en el primer trimestre de 2025
-
Política Illa i Parlon saluden els comissaris dels Mossos en el seu primer Dia de les Esquadres