Santi Vidal: «Treballaria aquests 3 anys en la construcció del futur país»

"CiU, ERC, la CUP, compleixen les meves expectatives. Veurem els propers dies què en surt de les converses que mantindré amb ells", apunta el jutge després de conèixer la sanció

Publicat el 26 de febrer de 2015 a les 21:26

Santi Vidal, en una imatge d'arxiu. Foto: Jordi Borràs/ND

 

"L'únic que jo podria acceptar és treballar aquests 2 o 3 anys en la construcció del futur país". Aquesta és la conclusió del jutge Santiago Vidal moments després que hagi rebut la sanció de ser expulsat per tres anys de la carrera judicial per redactar un projecte de constitució catalana. En una entrevista a La Nit a RAC1, amb Xavi Freixes, Vidal ha obert la porta a entrar en política però abans s'agafarà 15 dies de reflexió. 

"Estic decebut. El resultat final no és gens agradable. Tres anys de suspensió de sou i feina és una de les sancions més greus que es pot imposar", ha apuntat el jutge. A més ha insistit que malgrat la resolució la seva "activitat extrajudicial no ha afectat en absolut a la dedicació jurisdiccional". Vidal però recorrerà el càstig que calcula que el Tribunal Suprem trigarà dos anys a resoldre el recurs. 
 
Sobre la seva entrada en política, Vidal ha assegurat que "se sentirà a gust amb qualsevol d’aquestes formacions (CiU i ERC) o d’altres àmbits, no tenen perquè ser de la política”.“CiU, ERC, la CUP, compleixen les meves expectatives. Veurem els propers dies què en surt de les converses que mantindré amb ells", ha conclòs.