«Should Catalonia be an independent country?»

Una campanya online recull vots d'arreu del món sobre el futur de Catalunya amb la mateixa pregunta que es farà a Escòcia

Publicat el 25 de novembre de 2013 a les 18:08
'Should Catalonia be an independent country?' Amb la mateixa pregunta que es farà a Escòcia però adaptada a Catalunya està en marxa una campanya online a nivell mundial que vol reflectir el grau de suport que té la independència de Catalunya arreu del món. La campanya, que ja ha superat el 150.000 vots, tot i no tenir cap valor estadístic marca un fort suport a la independència, tant a Catalunya com a fora.

Així, a Catalunya, on s'han efectuat el gruix dels vots, amb més de 110.000, a data de 25 de novembre el Sí guanya aclaparadorament, amb un 94 per cent de vots, mentre que al comput global de tot el món, el Sí també guanya i amb un marge prou clar, el 87 per cent. Si s'exclouen els resultats obtinguts a Catalunya, el Sí manté un aventatge d'un 70 per cent.

La votació, que discrimina el votant segons el lloc on efectua el vot, revela que el Sí és majoritari arreu del món, inclosa Espanya, on els favorables a la independència, sempre segons les dades d'aquesta enquesta, serien un 64% -d'entre més de 30.000 vots-. De fet, el no només guanya a Ucraïna -amb un 62%- i també a Iraq i Burkina Fasso, on el No representa els 100 per cent de l'únic vot registrat a cada país.

Els països amb més vots tret de Catalunya i Espanya són el Regne Unit, els Estats Units i Alemanya, tots amb més de mil vots i amb clara victòria del sí, situat a l'entorn del 87/90 per cent de vots a favor de la independència de Catalunya.