Milers de persones van manifestar-se ahir a València en adhesió a la crida feta per la plataforma Escola Valenciana per reclamar un canvi en les polítiques educatives del País Valencià. A principis de mes, Santiago de Compostel·la vivia una protesta similar, convocada per Queremos Galego, en defensa de l'educació en gallec i en protesta per la mateixa manera de governar que el Partit Popular desenvolupa a Galícia i al País valencià. La mateixa que a les Illes Balears. La mateixa que aplicarien a Catalunya si en tinguessin l'oportunitat. Per això el Partit Popular es pot omplir la boca d'amor a Catalunya, que amb els fets ja paguen.
Hi ha una teoria segons la qual la Guerra de Successió va ser pura i simplement un conflicte entre monarques. Es tracta d'una teoria que rebutja cap component polític més enllà de preferir una dinastia o una altra i que per tant desvincula la guerra amb cap problema identitari. Podria ser que de bon començament tot plegat fos així, però no pas a les acaballes de la guerra, quan el Principat de Catalunya sabia molt bé el pa que s'hi donava, perquè ningú va poder ocultar com es van comportar els borbons a l'Aragó i el País Valencià.
Tres-cents un anys després sabem perfectament com es comporta el Partit Popular allà on ostenta el poder. No cal dir res més.
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de febrer de 2015 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política ERC defensa «ordenar» el turisme a Barcelona: «No el pot gestionar un club d'hotelers»
-
Política Rajoy demana «no exagerar» amb el cas Montoro
-
Política El PP critica que Illa no tingui pressupostos i imiti «discursos independentistes»
-
Política El Govern admet cinc contractes amb una empresa d'armament israeliana fins al 2024
-
Política El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura
-
Política Un amic a Madrid amb turbulències: la inestabilitat de Sánchez, maldecap per a Illa