El catedràtic Francesc de Carreras, un dels que va redactar la proposta de reforma constitucional de Ciutadans, ha comparat Artur Mas amb Adolf Hitler perquè, a parer seu, tots dos es van creure que representaven la voluntat del poble.
En un article d'opinió publicat a El País amb el títol La singularitat catalana, el jurista recorda la manifestació independentista l'11 de setembre de 2012. Segons ell, després d'aquella reivindicació "Mas sosté que les majories estan per sobre de la llei. Com Chávez o com Maduro. Mas creu ser la reencarnació de la voluntat del poble, em recorda a un innombrable alemany amb bigoti", afirma l'articulista.
"Els conservadors encapçalen el desordre, incompleixen una i una altra vegada la llei" i "tot per Catalunya, clar, per la independència", afegeix.
Segons Carreras, el procés va començar quan l'expresident de la Generalitat José Montilla va convocar el 2012 una manifestació contra el Tribunal Constitucional sobre l'Estatut. " A partir d'allà tot era possible: els municipis es declaren a favorables a la independència i llueixen estelades als seus Ajuntaments. Però és millor no impedir-ho per no provocar", indica el catedràtic de dret constitucional.
Un dels impulsors de Ciutadans compara Mas amb Hitler
Política
El catedràtic Francesc de Carreras assegura en un article d'opinió a "El País" que l'expresident li recorda al dictador perquè tots dos van creure que representaven la voluntat del poble
ARA A PORTADA
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Societat Fal·lera a edificis de Barcelona per prohibir-hi els pisos turístics: l'Ajuntament augmenta els ajuts previstos David Cobo
-
Societat Els treballadors en vaga a l'aeroport del Prat no afluixen: «No és un caprici» Gerard Mira / Agències
-
Publicat el
01 de juny de 2016 a
les 14:05
Et pot interessar
-
Política El Govern agilitza l'atenció ciutadana per «apropar» els serveis públics
-
Política
Junts torna a reclamar les competències d’immigració: «Quan a Ceuta s’esternuda, Catalunya es constipa»
-
Política
Dos anys de president Illa
-
Política
El govern espanyol reforça l'acollida de migrants i evita el xoc amb el govern de Ceuta
-
Política
El president de Ceuta llança un ultimàtum a Pedro Sánchez per la crisi migratòria
-
Política
Illa defensa la «democràcia» davant «l'odi i la barbàrie» en l'aniversari del 17-A
