El ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, ha assegurat aquest dijous en una entrevista a TVE que la vaga general de dimecres va ser un "fracàs rotund", i ha defensat l'actuació dels Mossos d'Esquadra de les acusacions de passivitat. "El dia d'ahir va ser transcendental per desemmascarar el procés sobiranista" perquè "hi va haver més consum elèctric que el mateix dia de la setmana anterior" i "el funcionament de l'activitat comercial i dels funcionaris va ser normal" tret "d'una petit seguiment a Educació", ha afirmat.
Igualment, ha advertit que els talls de carreteres i de les vies són "sabotatges" amb mètodes "violents" per part de grups "radicals" als quals "no sortirà gratis" la seva actuació i els "perjudicis" provocats. "A tots els identificats i als que puguem identificar a través de les imatges per descomptat no els sortirà gratis les actuacions que van fer ahir", ha sentenciat.
Segons Zoido, l'actuació dels Mossos "va ser molt equilibrada i atenent a la proporcionalitat que es necessitava" i, en aquest sentit, ha destacat que els Mossos van dur a terme "més de 200 intervencions" i van identificar "més de 100 persones" i no hi va haver "ni un sol lesionat".
Igualment, ha justificat per les "conseqüències inimaginables" d'una actuació policial a les vies el fet que els agents no desallotgessin els talls de l'AP7, l'estació de Sants i la de Girona. "Quan els piquets són violents es corre el risc d'exercir violència davant els nens que havien col·locat tallant les carreteres", ha dit, i de produir "lesions greus". "Ahir no era el dia per caure en provocacions", ha sentenciat.
Zoido avisa als vaguistes que no els «sortirà gratis» haver causat «perjudicis»
El ministre defensa l'actuació "equilibrada" i "proporcionada" dels Mossos i assegura que l'aturada va ser un "fracàs rotund"
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de novembre de 2017 a les 13:25
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament d'Alacant demana declarar la ciutat com a zona castellanoparlant
-
Política «La defensa de l'Estat ha fet mutar el règim constitucional a Espanya»: Mercè Barceló a l'IEC
-
Política L'excap de Contraterrorisme del CNI a Girona nega que Es Satty fos col·laborador però admet contactes telefònics
-
Política Junts aconsegueix el suport del PP i de Vox per reclamar una baixada general d'impostos
-
Política Sánchez diu que la sentència del TC sobre l'amnistia és una «molt bona notícia per a Espanya» i apuntala la convivència
-
Política Junqueras trasllada a Illa que sense finançament no tindrà pressupostos