Els quatre grups de l'Ajuntament de Ripoll aprovaran una moció per declarar la vila, respectuosa amb la diversitat afectiva i sexual i amb la realitat de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals, i contrària a la discriminació de les persones per raó de la seva orientació i identitat sexual. L'acord insta a executar un Pla Local contra l'Homofòbia tal com ja existeix en altres municipis, com és el cas de Berga.
Mentre no es redacta aquest Pla, el consistori es compromet a promoure el coneixement de la diversitat sexual i afectiva. Els treballadors amb tasques d'atenció directa al públic i la policia local, seran els principals destinataris de les nocions per afrontar casos de LGTBfòbia (fòbia cap a lesbianes, gais, transgèneres i bisexuals). L'ajuntament també tindrà un espai visible al web municipal per tal de poder-hi fer denúncies d'agressions de caràcter homòfob i transfòbic, i donarà assessorament jurídic a les víctimes en els casos que es produeixin al municipi.
Alhora s'insta a garantir el desplegament de la llei del Parlament de Catalunya d'octubre de 2014, per tal de garantir drets i eradicar l'homofòbia, bifòbia i transfòbia. Anualment es programaran tres activitats culturals, per adults, joves i infants respectivament, amb la diversitat com a eix conductor, tant pel que fa a l'afectivitat i sexualitat, com a la religiositat. La bandera multicolor del moviment LGBTI onejarà a la façana consistorial els dies 17 de maig i 28 de juny, coincidint amb el dia mundial contra l'Homofòbia, i el dia de l'Orgull Gai.
Ripoll es declararà vila respectuosa amb la diversitat afectiva i sexual
L'ajuntament obrirà un espai al web municipal per denunciar agressions homòfob i assessorarà jurídicament a les víctimes
Ara a portada
-
-
Política L'Ajuntament de Barcelona dotarà les biblioteques amb 10.000 llibres en català a petició d'ERC Ona Sindreu Cladera
-
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 30 de maig de 2016 a les 09:12
Actualitzat el 31 de maig de 2016 a les 12:49
Et pot interessar
-
Societat Investiguen Erling Haaland per provocar una commoció cerebral a la mascota del Manchester City
-
Societat L'històric rècord de Messi que ha superat un jugador de l'Atlètic de Madrid contra l'Espanyol
-
Societat Sí que es podran fer servir vapejadors a les platges de Barcelona
-
Societat Arbres caiguts, talls ferroviaris i a les carreteres i la Volta, en escac: el vent sacseja Catalunya