
El diputat ripollès de Convergència i Unió (CiU), Eudald Casadesús, ha lamentat el “passotisme” del Departament de Cultura en relació als problemes de funcionalitat de la biblioteca Lambert Mata de Ripoll”. Segons Casadesús, “el conseller de Cultura ha enviat pilotes fora, carregant la responsabilitat en l’Ajuntament de Ripoll”. En aquest sentit el diputat nacionalista ha demanat que “no es deixi l’Ajuntament sol i els doni el suport econòmic i tècnic per tal de resoldre les mancances de la biblioteca”. Eudald Casadesús ho ha dit després d'interpel·lar el conseller Joan Manuel Tresserras, en el marc de la comissió de Política Cultural del Parlament.
Segons Casadesús “no es pot carregar tota la responsabilitat dels problemes actuals en l’Ajuntament, perquè Cultura també hi té part de culpa” i s'ha preguntat “si no es van mirar el projecte abans d’aprovar-lo?”. A més, ha recordat que ja va formular, mesos anteriors, preguntes escrites en aquest mateix sentit i ha lamentat que hagi passat el temps “i la biblioteca segueixi amb les mateixes deficiències. Unes deficiències que s'haurien detectat en una visita prèvia que es va realitzar dies abans de la inauguració”. És per això que el ripollès ha denunciat el “passotisme” de Cultura. “Com pot ser que després de pagar més d’un milió d’euros en una obra detectin aquestes anomalies dies abans de la inauguració?” s'ha preguntat.
Pel diputat de CiU per reparar les anomalies a l'equipament cultural, inaugurat oficialment el 22 d'abril de 2009, poden caldre entre 200.000 i 300.000 euros. Entre aquests problemes destaquen segons Casadesús “la ubicació del Fons Mata, que es troba en un espai no adequat per al bon manteniment i conservació dels incunables i manuscrits que el formen, ja que les canonades de servei passen per l’espai reservat a aquest fons”. També ha remarcat “la necessitat d’un cancell en la porta d’accés o la necessitat d’un climatitzador d’aire, entre d’altres”.
- Nota de premsa de CiU