
El Festival Gollut va homenatjar Àlex Gorina. Foto: Amics del Cinema Vall de Ribes

El certamen va aplegar un total de 266 espectadors que van passar al llarg del pont del Primer de Maig pel Cinema Catalunya de Ribes de Freser. A banda de l'homenatge a Àlex Gorina, l'altre plat fort del festival va ser la projecció del documental "Barnils, tal com raja" amb la preseÌ€ncia dels seus familars i un col·loqui amb el seu fill Andreu Barnils i Joan Vila i Triadú, del Grup de Periodistes Ramon Barnils.

Tertúlia sobre Ramon Barnils al Festival Gollut. Foto: Amics del Cinema Vall de Ribes
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=G52GGF2XaqU[/youtube]
El palmarès dels Premis Gollut
La gala de clausura, conduïda per GermaÌn Josep i AiriÌ Dordas, va donar a coneÌ€ixer els guanyadors dels Golluts 2015. "Habitar la utopiÌa" de Mariano Agudo, es va endur el Premi Gollut a millor documental. Es tracta d'una histoÌ€ria molt potent sobre un edifici de Sevilla ocupat per un gran nombre de famiÌlies sense sostre. Un documental que narra els meÌs de dos anys de lluita d’aquetes famiÌlies perqueÌ€ se’ls reconegui un habitatge digne, un dret constitucional.

Foto de família dels guanyadors del Festival Gollut. Foto: Amics del Cinema Vall de Ribes
El Premi Gollut al millor reportatge de fotoperiodisme va ser "Per Can Ricart o la batalla contra el olvido", de Solange Foret. Un conjunt de fotografies que retrata molt acuradament el deteriorament d’aquesta antiga faÌbrica del Poblenou que lluita per continuar enmig del districte tecnoloÌ€gic del 22@ de Barcelona.
El premi Miquel Porter i Moix se'l va endur el tendre i divertit "Walls". Un curt documental que tan sols en pocs minuts, i des de els ulls i la veu d’un personificat edifici de Budapest, mostra el dia a dia de dos ancians veïns. La reflexioÌ sobre el dia a dia dels meÌs grans que viuen sols el van fer endur-se aquest premi en honor Miquel Porter i Moix, un gran mestre de cineastes i cineclubista destacat.
Amb tan sols meÌs d’un minut de duracioÌ, el curt del policia que plora amagant-se d’una manifestacioÌ i titulat "A2402", es va imposar com el guanyador del Premi Gollut al millor curtmetratge de ficcioÌ. "Espés" de TaÌ€nit FernaÌndez va ser, per la seva banda, el guanyador del Premi Gollut al millor curtmetratge documental. Un petit film sobre Espés, un poble de la Ribagorça on nomeÌs hi viuen quatre habitants. Una dolça histoÌ€ria que ha enamorat al jurat amb els seus plans d’aquest indret desolat i les quatre veus dels seus pobladors.
Palmarès complet dels Premis Gollut 2015 de Ribes de Freser
[vimeo]110120004[/vimeo]