Aquest cap de setmana se celebrarà a Ripoll el novè Fòrum Auriga, en el marc de la Capital de la Cultura Catalana 2013. La trobada està organitzada per la revista Auriga, única publicació dedicada a la divulgació del món clàssic i el llegat grecoromà a Catalunya, en col·laboració amb l’Ajuntament de Ripoll, l’Organització Capital de la Cultura Catalana, el Centre d’Estudis Comarcals del Ripollès, el Departament de Grec de la Universitat de Barcelona, l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica i el Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i Ciències de Catalunya.
Aquesta trobada anual de professionals que desenvolupen alguna activitat relacionada amb el llegat grecoromà a Catalunya, com ara professors, museòlegs, arqueòlegs, editors i agents culturals, entre d’altres, pretén establir vies de col·laboració i sinèrgies en les activitats de recerca, difusió del coneixement, turisme i gestió patrimonial.
Enguany es presenten 17 línies de treball que van des de grups de recerca, noves troballes arqueològiques, com les d’Empúries, noves museïtzacions, com la necròpolis de Tarragona, l’obertura de nous jaciments, com Mons Observans o la presentació de la nova direcció de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica.
El Fòrum Auriga reunirà els directors del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, Francesc Terrats; la directora del Pla Barcino, Carme Miró; la directora del Museu d’Arqueologia de Catalunya-Empúries, Marta Santos; el director del Patronat d’Arqueologia de Guissona, Josep Guitart, entre d’altres. També reunirà els tres directors que ha tingut l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica, Josep Guitart, Isabel Rodà i Joan Gómez Pallarés.
Montserrat Tudela, directora de la revista Auriga, ha declarat que “el patrimoni material i immaterial del món clàssic està encaixat a la societat en tots els àmbits de la nostra vida. Des de la llengua, fins a la generació de riquesa, però no hi ha consciència d’això”. I ha afegit: “Per exemple, quan anomenem les institucions educatives, tothom es deixa els museus. És una petita mostra del llarg camí que encara ens queda per explicar el paper del món clàssic en el segle XXI. És per això que en el decurs del IX Fòrum Auriga anunciarem l’inici d’un estudi sobre l’impacte econòmic que genera el món antic actualment. És evident que la importància del llegat clàssic no es pot mesurar únicament en PIB, però també és evident que aquest criteri és inqüestionable, i encara no s’ha fet. Per això des d’Auriga el tirarem endavant, esperem que amb la col•laboració d’altres entitats i institucions”.
El Fòrum Auriga estudiarà a Ripoll el llegat grecoromà
La iniciativa reunirà aquest cap de setmana professors, museòlegs, arqueòlegs, editors i agents culturals
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de novembre de 2013 a les 11:49
Et pot interessar
-
Cultura Mor l'organista i musicòleg Modest Moreno als 69 anys
-
Cultura Camprodon acollirà la xerrada «Les mines històriques a l’alta muntanya»
-
Cultura Camprodon acull un càsting de figurants per a una pel·lícula sobre la tragèdia del Balandrau
-
Cultura Un edifici del segle XIX de Ribes de Freser es converteix en residència artística i espai de creació
-
Cultura Torna la Fira Catalana de l'Ovella i la Fira de Santa Teresa a Ripoll
-
Cultura Del Tarot a cercaviles místiques: així serà la Fira de Bruixes de Ripoll 2024