
Puntualment a les vuit del matí s'ha donat el tret de sortida des del pàrquing del cremallera de Queralbs-Santuari de Núria. La major amplitud i la progressiva rampa per asfalt ha permèds una espectacular sortida en el qual els dominadores de la BTT i del Circuit d'aquest any van ocupar ràpidament les primeres posicions.
El primer tram de BTT, amb la dura ascensió fins a Fontalba d'11km, va tenir un element sorpresa amb la inesperada punxada d'un dels favorits i recent vencedor de la Duatló d'Alta Muntanya de Llívia, Kilian Jornet. Després d'una fantàstica arrencada de Jornet, aquest perdia contacte amb el grup capdavaneter, en el que destacava Jordi Palomares. Aquest especialista de mountainbike ha estat el primer corredor a arribar a la zona de transició (Fontalba), a partir d'on hauria d'enfrontar-se al segon tram de cursa, que el conduiria corrent fins al Puigmal (2913m). En fèmines, Beth Serrano ha revalidat el premi a l'ascensió més ràpida en BTT aconseguit a Llívia.
Així, la cursa es definiria en el tram de running, on les excel·lents condicions meteorològiques permetien controlar als rivals visualment. Aquest fet l'ha aprofitat un esplèndid Jornet que culminaria una espectacular remuntada fins a arribar en primera posició al cim del Puigmal. Marc Coma i Toti Bes també s'acostarien a les posicions de pòdium. El tram de running en categoria femenina també ha resultat molt emocionant. Beth Serrano, una vegada iniciat el tram de running s'ha vist superada per Gemma Arró i Anna Serra, dos excel·lents corredores de muntanya. Arró ha estat la primera a arribar al Puigmal, seguida de molt prop per Serra.
Després de la coronació del Puigmal els corredors s'han trobat amb petites plaques de neu que no han causat cap problema. Una vegada superat el descens corrent fins al Santuari de Núria, els participants tornaven a pujar fins a Fontalba, on agafarien la bicicleta per a baixar fins a Queralbs.
En categoria masculina Kilian Jornet ho pogut subministrar la diferència per a arribar en primera posició a la mítica Plaça de Queralbs amb un temps total de 2 hores i 42 minuts. En segona posició entraria Marc Colom i tercer Toti Bes.
En fèmines, Gemma Arró ha sofert moltíssim per a poder controlar l'ofensiva de Serra, encara que finalment ha creuat primera la línia de meta amb un temps de 3 hores i 22 minuts, amb tant sols 18 segons d'avantatge respecte Anna Serra. Beth Serrano aconseguiria una excel·lent tercera posició.
La prova ha finalitzat amb un gran èxit, tal com han indicat els organitzadors, participants i el propi públic present a la prova.
El colofó final de la jornada ha estat el lliurament de premis de la 9ª edició de la Duatló d'Alta Muntanya de Catalunya i els premis de la segona edició de les XM Duathlon Series Salomon, que ha tingut com a vencedors a Toti Bes i Esther Hernández.