
Fontaga, el grup propietari d' Aigua de Ribes, ha entrat al sector de la tònica amb la presentació de Bö. El nou producte, amb quatre varietats, s'elabora amb aigua de la deu de les Mateues, de Caldes de Malavella –adquirida el 2011 per l'empresa de Ribes de Freser-, i extractes naturals.
Aigua de Ribes ha volgut aprofitar el boom dels gintònics per llançar-se al sector de les tòniques premium. El producte té quatre varietats –Dry, Citrus, Flowers i Fruits- i ha suposat una inversió de 200.000 euros. L'empresa madrilenya Banar, amb la qual comparteixen el 50% de la marca, s'encarrega de la distribució. Les previsions de l'empresa és facturar 350.000 euros aquest mateix 2014.
Fontaga elabora aquest producte amb la deu de Caldes de Malavella que el 2011 va comprar a Nestlé. El producte és fruit del treball de quatre joves: el químic Josep Delós, el cap d'operació Pau G. Rojas; l'aromista Marta Mañé, i el xef Paco Guzmán. Bö, en alemany, signifca una “ràfega de vent previ a un xàfec estival”.