
Molló es va omplir aquest dissabte amb una nova edició de la Fira de la Trumfa, un certamen dedicat a aquest tubercle que es conrea a la Vall de Camprodon. Malgrat que en aquesta ocasió no hi va haver actuació castellera, el poble va rebre més visitants que mai com demostra que es van superar els 700 tastets a base de patata, un 9% més que l'any passat, segons l'alcalde Pep Coma.

Una de les activitats que van despertar més l'interès dels mollonencs i visitants va ser el 6è Campionat Local de Pelar Trumfes. La victòria va ser per Maria Vilarrasa que va superar Pilar Ametllé, segona classificada. També hi va haver un taller de cuinar amb trumfa per a la mainada així com l'activitat "El teu pes en trumfes".
La degustació de cuina de la trumfa, amb 700 tastets repartits a un euro, va ser possible gràcies a la col·laboració dels restaurants Can Calitxó, El Costabona, L'Enclusa, Can Bertran, Can Jordi i Les Planes.
Un producte de qualitat
Els principals productors de la Vall de Camprodon, agrupats en el si de la Cooperativa Ramadera de Molló, treballen amb una trumfa homogènia i de qualitat a partir d’un cultiu que segueix el reglament de producció, consensuat entre tots els seus membres i supervisat per una entitat certificadora oficial.
S’ha sembrat una llavor certificada i s’ha procurat un cultiu més higiènic per mitjà de la rotació de les terres de conreu, l’opció de productes fitosanitaris de baixa toxicitat, un maneig que té en compte el cicle de la planta i una manipulació acurada. Les trumfes es venen envasades en sacs de 5, 25 i 40 quilos, degudament etiquetats.
Galeries de fotos
Fotos de la Fira de la Trumfa de Molló 2014 (Marcel Urgell)
Fotos de la Fira de la Trumfa de Molló 2013 (Marcel Urgell)
Fotos de la Fira de la Trumfa de Molló 2011 (Marcel Urgell)
Fotos de la Fira de la Trumfa de Molló 2010 (Marcel Urgell)
Fotos de la Fira de la Trumfa de Molló 2009 (Arnau Urgell)
Fotos de la Fira de la Trumfa de Molló 2008 (Arnau Urgell)
