L'aparcament d'Ordina, net de cotxes abandonats

L'Ajuntament de Ripoll va adjudicar el servei de retirada a una empresa la tardor passada

Publicat el 19 de febrer de 2015 a les 06:45
L'aparcament d'Ordina, a tocar de la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Ripoll, està finalment net de vehicles abandonats o precintats. Una situació que és fruit de l'adjudicació la tardor passada a l'empresa Semursa –amb seu a Riudarenes- del servei de retirada, dipòsit i desballestament dels vehicles abandonats a la via pública al municipi.

Anteriorment, es van arribar a identificar fins a una quinzena de vehicles abandonats en aquest aparcament –tot i que algunes fonts asseguren que van arribar a haver-n'hi 25-, una situació que va generar queixes veïnals i dels partits polítics del consistori. Segons reconeix l'Ajuntament, alguns d'aquests cotxes es trobaven en un evident estat de desballestament i amb perill potencial de contaminació o d’accident.

El consistori assegura que ara el servei de retirada funciona amb "total eficàcia". "Una vegada s’identifica o es denuncia un vehicle abandonat a la via pública s’inicia el tràmit legal de comunicació per part de la Policia Local i quan es supera el termini legal es procedeix a la seva retirada i dipòsit a les instal·lacions homologades d’aquesta empresa", assenyalen. En canvi, els vehicles retirats per la Policia Local per estar en gual, mal estacionats o en zones de mercat, són traslladats al dipòsit municipal de Ripoll. "Només en el cas que el seu propietari no procedís a la seva retirada passat un temps prudencial, serien també dipositats a l’empresa concessionària", adverteixen.