La jornada de treball, es va dividir en dues parts, la primera d'elles més introductòria que ens per adquirir els coneixements bàsics del setè programa marc. La segona part es va realitzar  per abordar en profunditat les particularitats del 7è Programa Marc.
És per això que es va convidar a un dels màxims experts mundials en la màteria, Mr. Paul Drath, que des de fa 12 anys és avaluador de propostes de la Comissió Europea i que es dedica a la revisió de projectes europeus i assessorament a empreses i organitzacions.
També va assistir a la jornada el Sr. Xavier Amores (Delegat del CIDEM a Girona), que va realitzar una ponència introductòria sobre els programes europeus i les possibilitats d'innovació i millora de la competitivitat que els mateixos suposen, pels diferents estats europeus i més concretament l'estratègia del govern català en referència als mateixos.