
La promoció turística ha canviat molt. Actualment, pot influir més –tant per bé com per mal- una piulada o una entrada a un bloc que una campanya publicitària. Això ho tenen clar el Patronat de Turisme Costa Brava Girona que, per segon any, ha organitzat un blogtrip internacional –un viatge amb blocaires de referència- pel Ripollès, la Cerdanya i la Garrotxa.
El segon #InPyrenees tenia de nou el gran objectiu de projectar l'oferta turística a través de les xarxes socials. Un grup de vuit bloggers de primer nivell mundial van participar en aquesta iniciativa del 24 de setembre a l'1 d'octubre, dels quals dos dies van ser a la nostra comarca en una estada coordinada per Ripollès Desenvolupament amb el suport d'ajuntaments i el conjunt del sector turístic privat. A la comarca, entre altres, van realitzar una visita teatralitzada al Monestir de Ripoll; van buscar bolets a Gombrèn amb Francesc Rovira que, posteriorment, els va cuinar una degustració a la Fonda Xesc, van fer sendarisme a la Vall de Ribes i van pujar a Núria amb el cotxe saló d'Alfons XIII.
L'impacte de l'acció promocional s'endevina només veient la influència d'alguns d'aquests blocaires. El canadenc Dave Dave Williams ( The Planet ) té 36.470 seguidors a Twitter; el nord-americà Joel Andrews ( Earthexplorer ) en té 107.798 o l'espanyola Marta Carnero ( Guia Repsol ) n'acumula 13.832. De fet, conjuntament amb el blogtrip #InCostaBrava, els organitzadors calculen que s’han generat 147.280.979 impressions i que s'han compartit quasi 12.000 imatge a l'emergent xarxa Instagram. Recentment, una fotografia de Núria del blogtrip del 2011 va rebre una menció honorífica, en la categoria d'animals, al concurs 2012 Muster Photo Competition, organitzat per la Society of American Travel Writers.