Els subministraments bàsics i la telefonia, les principals queixes dels sabadellencs com a consumidors

El consistori avisa del perill el qual s'exposen les persones majors de 60 anys, els joves i els infants

Redacció
10 de maig de 2018, 17:46
Actualitzat: 18:25h
L’incompliment contractual de les companyies de telefonia mòbil i Internet i el frau en la contractació del subministraments bàsics. Aquestes dues són les principals demandes dels sabadellencs que s'han presentat a l’Oficina Municipal del Consumidor (OMIC), acumulant 801 i 744 respectivament de les 2.070 que en total s'han registrat el 2017.

La tercera tinent d’alcalde, Marisol Martínez, ha destacat “la repetició” d’aquestes denúncies de la ciutadania i ha afirmat que són unes xifres “molt elevades”. Per això, ha destacat que l’OMIC ja té “un apartat definit” que tracta aquests temes, amb la qual cosa “hi ha més agilitat” per iniciar els procediments per trobar una solució. Tot i així, el nombre de reclamacions total s’han rebaixat un 20,48% respecte el 2016.  

Martínez ha reconegut la “dificultat” de resoldre els processos amb les companyies de telecomunicacions i energètiques i ha apuntat cap a “l’atenció al client” de les empreses, a més de les traves que han de suportar els consumidors. Tanmateix, la majoria dels expedients, com ha dit, s’acaben resolvent a favor de l’usuari i “poques vegades” acaba a la via judicial, ja que es tracten de xifres inferiors els 300 euros.  

Dels 2.008 expedients finalitzats en el moment de la redacció de la memòria, 724 s’han resolt i 502 s’havien traslladat a la Junta Arbitral de Consum (JAC). En aquest últim cas, la quantia de les reclamacions ha ascendit fins a 319.402,88 euros.

Crida a la gent gran

Martínez ha posat l’accent en “l’alarmant” dada que ha resultat d’aquest informe, la gent major de 60 anys que “no reclama, ni denuncia”. Un fet que ha atribuït “a la manca d’informació”, per la qual cosa s’ha compromès a treballar-hi de cara als propers resultats. A més, ha afegit un altre element, són diana de “la venta agressiva”, així com els joves i els infants.