Els taxis de Sabadell, aturats contra la funerària

Durant el dia d’avui han parat el servei després que l’empresa ha prescindit dels seus serveis | Han atorgat el servei a una companyia de vehicles de gamma alta

Publicat el 07 de gener de 2016 a les 15:30
El sector del taxi de Sabadell ha aturat el seu servei durant gran part del dia d’avui en senyal de protesta per la decisió de la Funerària Torra S.A. d’atorgar el servei d’acompanyament a una sola empresa. Es tracta d’una decisió que trenca amb la tradició de repartir la concessió amb diferents empreses, asseguren.
 
En un comunicat, la companyia apunta que la protesta, que suposa l’aturada del servei a Sabadell i Sant Quirze des de les 7.00 i fins les 17.00 hores, respon a “la injusta decisió de la Funerària Torra S.A. de prescindir del conjunt de taxis de la ciutat per a la realització dels serveis d'acompanyament en els funerals”. Apunten que durant 50 anys aquest servei s’ha fet a través de tots els taxis de la ciutat, “repartit de manera equitativa i rotativa entre totes i cadascuna de les unitats, per concessió de l'Ajuntament, segons les Ordenances Municipals”.
 
El col·lectiu denuncia que s’ha fet l’atorgament a dit a una empresa que disposa de 8 vehicles de gamma alta, concretament Styl Taxi, i que a més obliga a abonar a la funerària una suma de 5 euros per cada trajecte en concepte de comissió. “La manca d'una mediació efectiva per part de l'Ajuntament de Sabadell per fer front a aquestes injustícies i, sobretot, el fet que l'Ajuntament aprovi aquest cobrament de comissions per l'atorgament del servei”, conclouen en el comunicat.

La funerària assegura que el servei millorarà
 
En un comunicat, la Funerària Torra S.A. assegura que la decisió respon a criteris merament empresarials, sense que l’Ajuntament hagi participat de cap de les maneres en la decisió. Asseguren que el canvi s’ha pres després de les “reiterades protestes dels usuaris dels serveis de taxis”, sobretot a l’estiu: “Els taxistes no presentaven una uniformitat adequada, els vehicles no es climatitzaven i alguns patien d’una netedat precària”, apunten en un comunicat.
 
Per aquest motiu asseguren que van fer una sèrie de reunions per millorar el servei prestat, i que la única empresa que va acceptar els criteris proposats era Styl Taxi: “Els seus xofer van uniformats amb total correcció, tenen vehicles d’alta gama, que compleixen amb les especificacions demanades, i que també es van avenir a donar-nos petita comissió, per la prestació del servei de taxi”, apunten.
 
Amb tot, asseguren que no és “una llista tancada ni en exclusiva”, i afegeixen que qualsevol taxista pot prestar el servei si compleix les condicions marcades.