Un error tècnic en les noves apps d'aparcament de Sant Cugat obliga a recuperar BLINKAY

Fins a proper avís, el mètode de pagament es mantindrà temporalment en l'antiga aplicació

Publicat el 19 de gener de 2021 a les 17:15
Les noves aplicacions per facilitar l'aparcament regulat (Aparca a Sant Cugat i AparcarE)  encara no estan disponibles a les plataformes de descàrrega Google Play i Android a causa d'una "incidència tècnica". Les dues apps s'estrenaven aquest dilluns 18 de gener i substituïen l'actual aplicació BLINKAY per finalització del contracte municipal amb el proveïdor. 

No obstant això, a causa d'aquest endarreriment, el consistori ha informat sobre l'allargament del funcionament de l'app Blinkay per mantenir el servei per a les zones d'aparcament regulades durant, com a mínim, una setmana més. 

L'objectiu de les noves app

Els usuaris podran estacionar de manera còmode sense haver de desplaçar-se al parquímetre per pagar. La primera vegada que s'utilitzi, s'haurà d'introduir el mitjà de pagament on es cobraran els imports de les tarifes d'estacionament de forma automàtica. A partir d'aleshores, també podran allargar el temps de l'estacionament sense haver de tornar al vehicle fins al màxim permès, o recuperar els minuts d'aparcament quan no s'ha esgotat el temps.

[noticiadiari]94/2728[/noticiadiari]
Encara que no es faci ús de les aplicacions mòbils, els parquímetres generen un codi QR, corresponent a la matrícula del vehicle que, si es conserva per a les properes vegades, permet no haver d'introduir cap dada quan s'utilitzen les àrees d'estacionament regulat. 

Una iniciativa que des de l'Ajuntament consideren més sostenible i amb beneficis mediambientals perquè: es facilita l'estacionament i aprofitament de l'espai públic, es redueix el temps de buscar aparcament, es potencia l'ús del transport públic i s'incita a reduir l'ús del vehicle privat millorant la qualitat de l'aire.