L’Ajuntament d’Alella, al Maresme, ha posat a disposició dels Mossos d’Esquadra la informació captada pels lectors de matrícules que hi ha distribuïts en diversos punts del poble per si permeten identificar els implicats en el tiroteig d’aquest divendres a la tarda, en què van morir dues persones. I és que aquest dissabte els Mossos continuen buscant els autors del succés.
L’alcalde Marc Almendro ha detallat que hi ha 25 lectors de matrícules, bona part dels quals funcionen des de fa set anys per reduir els robatoris a domicilis. Almendro ha assegurat que el municipi està “consternat” i “sorprès” per la mort de dues persones per arma de foc: “Ens costa entendre que pugui passar quelcom així i que hagi estat a Alella”.
Els lectors de matrícules instal·lats per l’Ajuntament d’Alella són a les entrades dels barris de muntanya i també als de la part baixa del municipi, com és el cas de la zona del carrer Masnou, on es va produir el tiroteig en plena revetlla de Sant Joan. El sistema de control funciona les 24 hores del dia i detecta qualsevol matrícula que estigui inclosa als llistats policials de recerca. La informació obtinguda també permet fer revisions a posteriori, com s’està fent en aquest cas.
“Des del primer moment hem ofert plena coordinació entre la Policia Local d’Alella, els Mossos d’Esquadra i la Conselleria d’Interior”, ha ressaltat Almendro aquest dissabte en declaracions a la premsa, tot recordant que cinc agents del cos local van ser els primers a arribar al lloc dels fets quan van rebre l’avís del succés, al voltant de les 19:00 hores. Tanmateix, ha ressaltat que la causa està en mans dels investigadors, alhora que ha apuntat que la principal hipòtesi és que el tiroteig estaria relacionat amb el tràfic de drogues.
Almendro ha asseverat que l’entorn del carrer Masnou “és un barri com qualsevol altre, sense cap condició diferent”, motiu pel qual ha dit que els veïns estan estupefactes. Al mateix temps, ha dit que tot apunta que el cas no està relacionat amb un altre conflicte amb arma de foc que va haver-hi fa poques setmanes en un habitatge de l’altre extrem del poble, a la part alta d’Alella.
Aquest dissabte diversos veïns han explicat fora de càmera que ahir a la tarda no van sentir els trets “perquè possiblement van quedar camuflats entre el soroll dels petards de la revetlla”. També han afirmat que al domicili on va haver-hi l’assalt, “sovint hi ha moltes entrades i sortides de gent diversa”. Un veí molt proper a l’habitatge del succés ha assegurat que fa temps que associaven aquest trànsit de gent al consum de drogues.
[plantillavirals]
Alella proporciona als Mossos els lectors de matrícules per identificar els implicats en el tiroteig mortal
Societat
L’alcalde assegura que el municipi està “consternat” pel succés en què han mort dues persones
- El local del carrer Masnou d'Alella on es va produir el tiroteig -
- Gemma Sánchez / ACN
ARA A PORTADA
-
-
Successos Els Agents Rurals i els Mossos d'Esquadra tenen indicis que l'incendi d'Aiguamúrcia ha estat provocat Antonio Ramos Llauradó
-
-
Terra Carme Farnell, tècnica de predicció del Meteocat: «Dimecres es podran superar els 40 graus en llocs poc habituals» Arnau Urgell i Vidal
-
Terra El Meteocat concreta els avisos per la tercera onada de calor: 34 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
24 de juny de 2023 a
les 19:31
Et pot interessar
-
Societat
Niubó celebra la reducció de la segregació escolar: «El sistema comença a veure l'alumnat invisible»
-
Societat
Mor als 100 anys la «drag queen» Gilda Love
-
Societat
Normalitzar el feixisme?
-
Societat
Mor un home de 60 anys en un incendi a l’Eixample
-
Societat
Aitana i El Mago Pop compren el Teatre Aquitània de Barcelona
-
Societat
Desenes de famílies perden la beca per a casals d'estiu a Barcelona per canvis en els tràmits municipals
