La policia ha substituït aquest divendres els manters al passeig de Borbó, mitjançant un dispositiu conjunt dels Mossos d'Esquadra, la Guàrdia Urbana i la Policia Portuària, amb el qual és "possible" que una part dels venedors ambulants irregulars "es desplaci a altres llocs de la ciutat", ha reconegut el primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello. El responsable municipal ha destacat que, amb el dispositiu, es produirà "una disminució substancial de la presència de venedors i sobretot de la pressió" que s'exercia a la Barceloneta.
Preguntat per si l'Ajuntament serà més permissiu si els manters acaben desplaçats en grups més petits, Pisarello ha subratllat que "no hi ha zones franques a la ciutat", i que la venda ambulant no autoritzada "no està permesa" a la ciutat. "El que més ens preocupa és quan es produeixen usos abusius i intensius de l'espai públic", ha afirmat, i ha promès que aquest estiu es mantindran els dispositius policials en diversos punts de la ciutat, si bé no ha concretat on ni com seran.
"Això no desapareix de la nit al dia", ha reconegut el tinent d'alcalde, el qual també s'ha referit a l'skatepark que s'està instal·lant aquest mateix divendres al passeig de Borbó i que s'hi estarà tot l'estiu per contribuir a foragitar els manters. Segons ell, era una petició del Districte de Ciutat Vella i serà gestionat pels casals de joves de la ciutat. L'Ajuntament hi ha invertit 17.000 euros, i les pròximes setmanes estudiarà altres alternatives d'altres actuacions que permetin recuperar el passeig per usos lúdics i ciutadans.
L'oposició torna a criticar la gestió del "top manta" del govern Colau
L'oposició s'ha tornat a mostrar crítica amb la gestió del govern sobre el "top manta". Joaquim Forn (CiU) creu que el dispositiu al passeig de Borbó és improvisat i una mostra de vella política i "de mala política". Alfred Bosch (ERC) ha retret al govern Colau que al principi del mandat hi havia uns 40 manters i ara són prop d'un miler. Alberto Fernández (PP) creu que un skatepark "no és la solució", ja que desplaçarà els manters. María José Lecha (CUP) ha afirmat que Colau fa polítiques "que podria haver fet qualsevol grup de la dreta".
Barcelona admet que el dispositiu policial pot desplaçar el «top manta»
Societat
El tinent d'alcalde Gerardo Pisarello garanteix que es mantindrà el dispositiu tot l'estiu | L'Ajuntament ha invertit 17.000 euros a l'"skatepark" per foragitar els venedors ambulants
ARA A PORTADA
-
Ràdio La veu dels pioners després de mig segle de futbol en català: «Puyal és irrepetible» Pau Espí Solé
-
Ràdio L'herència radiofònica de Joaquim Maria Puyal: «La nostra escola de narració és totalment seva» Pau Espí Solé
-
-
Societat Quan els alcaldes surten de Barcelona: els viatges (i les aliances) de Trias, Colau i Collboni David Cobo
Publicat el
15 de juliol de 2016 a
les 13:21
Et pot interessar
-
Societat
Niubó descarta derogar el decret de la inclusiva però admet que cal «revisar-lo»
-
Societat
Illa es compromet des d’Ucraïna a mantenir «l’esforç de cooperació» de Catalunya
-
Societat
Sis de cada deu trens de Rodalies va arribar tard el juliol
-
Societat
Llibertat amb mesures cautelars per a la mare del nadó trobat mort a la Mina
-
Societat
Deu ferits per intoxicació de monòxid de carboni en un vaixell al port de Barcelona
-
Societat
Telefónica ven la històrica seu de la Gran Via de Madrid al «rei dels centres comercials»
