La ciutat de Barcelona viu una de les sequeres més fortes de la història. Segons informa TV3, la capital catalana acumula una manca de pluja que no es produïa des de fa 230 anys. Fa 14 mesos que les precipitacions són escasses, i d'aquests, set estan qualificats de sequera extrema.
La sequera més important a Barcelona es va produir entre el 1822 i el 1825 i va durar 40 mesos consecutius. D'aquests, 12 van ser considerats de sequera extrema. L'altre precedent de llarga sequera és més proper: es va produir entre els anys 2006 i 2008. Va durar vint mesos de i set van ser de sequera extrema.
Val a dir, que Barcelona viu un episodi de sequera meteorològica, no hidrològica. Això significa que plou poc a la ciutat però que les reserves d'aigua encara no estan en mala situació. De fet, segons les darreres dades de l'Agència Catalana de l'Aigua, els embassaments de Catalunya estan, de mitjana, al 62% de la seva capacitat.
Barcelona pateix una de les pitjors sequeres dels últims 230 anys
L'escassetat de pluja a la capital catalana arriba a 14 mesos
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 24 d’agost de 2016 a les 17:22
Et pot interessar
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 9 i 10 d'agost
-
Societat Detenen dues persones que havien marcat uns pisos a Sant Gervasi per entrar a robar
-
Societat El temps d'aquest divendres 8 d'agost: estabilitat abans d'un nou augment de les temperatures
-
Societat Carrers guarnits a la festa major de Sants 2025
-
Societat Vaga als serveis de terra del Prat i altres aeroports els caps de setmana d'agost
-
Societat Catalunya arriba als 8,16 milions d'habitants, un nou rècord de població