La ciutat de Barcelona viu una de les sequeres més fortes de la història. Segons informa TV3, la capital catalana acumula una manca de pluja que no es produïa des de fa 230 anys. Fa 14 mesos que les precipitacions són escasses, i d'aquests, set estan qualificats de sequera extrema.
La sequera més important a Barcelona es va produir entre el 1822 i el 1825 i va durar 40 mesos consecutius. D'aquests, 12 van ser considerats de sequera extrema. L'altre precedent de llarga sequera és més proper: es va produir entre els anys 2006 i 2008. Va durar vint mesos de i set van ser de sequera extrema.
Val a dir, que Barcelona viu un episodi de sequera meteorològica, no hidrològica. Això significa que plou poc a la ciutat però que les reserves d'aigua encara no estan en mala situació. De fet, segons les darreres dades de l'Agència Catalana de l'Aigua, els embassaments de Catalunya estan, de mitjana, al 62% de la seva capacitat.
Barcelona pateix una de les pitjors sequeres dels últims 230 anys
L'escassetat de pluja a la capital catalana arriba a 14 mesos
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
24 d’agost de 2016 a
les 17:22
Et pot interessar
-
Societat
Mor Josep Maria Cadena, impulsor de l'«Avui», als 90 anys
-
Societat
Els canvis de la DGT en la renovació del permís de conduir que afecten els majors de 65 anys
-
Societat
Els metges estenen la campanya per deixar de fer hores extra als CAP i endureixen la pressió al Govern
-
Societat
Les famílies afectades pels retards amb un nou institut de Barcelona ocupen el carrer
-
Societat
La defensa de Jonathan Andic denunciarà davant un jurat popular la vulneració de la seva presumpció d'innocència
-
Societat
Codi lliure i verificació constant: així s'ha gestat la consulta per avalar (o no) l'acord amb Educació
