El tradicional pessebre de Barcelona tornarà a la plaça de Sant Jaume aquest any. Després de l'aturada de l'any passat per evitar aglomeracions davant la situació de la pandèmia, l'Ajuntament ha manifestat aquest dimarts que es recupera certa normalitat en les festes nadalenques a la ciutat.
Com és costum, l'anunci del pessebre ha arribat amb polèmica. Després d'anys amb crítiques als formats innovadors que s'han anat presentant, el tinent d’alcaldia de Cultura, Jordi Martí, ha avançat que aquest any no serà una excepció i hi haurà "sorpresa" al pessebre perquè "el Nadal també significa debat".
A la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports, el regidor del PP Òscar Ramírez ha demanat "no fer experiments per desnaturalitzar el Nadal" i, després de conèixer que hi havia una sorpresa, ha assegurat que "ens temem que hi haurà un antipessebre". Així, demana una obra tradicional que representi "els valors" del Nadal.
El pessebre estarà present a la plaça de Sant Jaume des de finals de novembre fins després del dia de Reis. Martí ha explicat també que hi haurà dos pessebres tradicionals a la ciutat. Un serà al monestir de Pedralbes i l'altre al Museu Marès.
En el marc dels preparatius del Nadal, aquest dilluns betevé va avançar que els llums decoratius s'encendran el dia 24 de novembre. Segons el canal de televisió, la plaça de Catalunya, la Gran Via i Aragó estrenaran dissenys. La inversió superarà els dos milions d'euros després d'incrementar-se un 24% respecte a l'any passat.
Barcelona recupera el pessebre a la plaça de Sant Jaume «amb sorpresa»
La tradició torna a la capital catalana després d'un any absent per la pandèmia
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
16 de novembre de 2021 a
les 18:15
Actualitzat el
16 de novembre de 2021 a les
18:16
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona, la ciutat que sempre va mirar al Mediterrani
-
Societat
El govern espanyol preveu que els passatgers del creuer amb hantavirus acabin a casa la quarentena
-
Societat
Els estudiants afegeixen pressió a Educació amb una nova jornada de vaga
-
Societat
Cues quilomètriques a les carreteres en l'operació sortida per la segona Pasqua
-
Societat
El pla contra la multireincidència dels Mossos redueix un 40% els fets delictius al bus urbà de Barcelona
-
Societat
Desconvocada la vaga a Rodalies prevista pel 27 de maig i el 5 de juny
