Juan Antonio, Andrés Antonio i Jonathan Horacio, ja són a la presó. Els Mossos d'esquadra han evitat que seguissin el seu modus vivendi: atracar gent gran a la sortida dels caixers de Barcelona.
Els detinguts, que havien constituït un grup molt actiu, utilitzaven sempre el mateix modus operandi, de manera que es distribuïen la feina abans d’actuar, un d’ells entrava en una entitat bancària i observava els reintegraments dels clients amb l’objectiu de traspassar la informació a les persones que estaven a l’exterior.
Un cop el client marxava del banc, les dues persones que estaven esperant iniciaven un seguiment per tal d’actuar en el millor moment i poder fugir ràpidament sense ser descoberts. Així, quan la víctima es trobava en un lloc adient de la via pública o es disposava a entrar al portal de casa seva, era quan un d’ells l’assaltava, mentre que l’altre feia tasques de control, sempre assegurant el lloc més propici per poder perpetrar els delictes sense riscos de ser enxampats. Els lladres sempre s’asseguraven que la víctima hagués fet un reintegrament alt per tal d’endur-se una gran quantitat de diners. En la majoria dels casos, les víctimes havien fet un reintegrament de més de 1.500 €.
Un dels membres del grup és un multireincent que acumula un total de 23 detencions per fets similars i sobre el qual pesaven 6 ordres de recerca i detenció. Durant els darrers mesos, se’l relaciona almenys amb 9 fets delictius tot i que no es descarta que pogués estar implicat amb més robatoris que hauria comès amb els altres membres del grup.
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
Illa es compromet a impulsar «iniciatives parlamentàries» per a l'IRPF per moure ERC cap als pressupostos Bernat Surroca Albet
-
-
-
«Que la pesta porcina havia sortit del laboratori mai va tenir base científica» Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
29 de maig de 2010 a
les 14:57
Et pot interessar
-
Societat
Vols el carnet de conduir? Aquestes són les autoescoles amb més aprovats de Catalunya
-
Societat
Nova protesta dels mestres: negar-se a fer sortides i colònies
-
Societat
Nova vaga dels metges: rua reivindicativa per Barcelona per denunciar la sobrecàrrega laboral
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 21 i 22 de febrer
-
Societat
«Santaco» com a punt de trobada en la defensa municipal del català
-
Societat
La nova vida de Tito Álvarez al Carib: «És una terra d'oportunitats»
