Científics de l'Scripps Research i de l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT), als Estats Units, han trobat una pista sobre la causa molecular de l'Alzheimer, que també podria explicar per què les dones corren més risc de patir la malaltia. A l'estudi, publicat a la revista Science Advances, els investigadors van descobrir que una forma especialment perjudicial i químicament modificada d'una proteïna immunitària inflamatòria anomenada complement C3 estava present en nivells molt més alts als cervells de les dones que havien mort amb la malaltia, en comparació dels homes que havien mort amb la malaltia.
També van demostrar que l'estrogen -la producció del qual disminueix durant la menopausa- protegeix normalment contra la creació d'aquesta forma de complement C3. "Les nostres noves troballes suggereixen que la modificació química d'un component del sistema del complement contribueix a l'Alzheimer i podria explicar, almenys en part, per què la malaltia afecta predominantment les dones", afirma el doctor Stuart Lipton, autor principal del estudi.
L'Alzheimer, la forma més comuna de demència que es produeix amb l'envelliment, sempre és mortal, normalment a la dècada següent a la seva aparició, i no hi ha cap tractament aprovat que pugui aturar el procés de la malaltia, i molt menys revertir-lo. Els científics tampoc no saben del tot per què les dones representen gairebé dos terços dels casos. Ara, amb aquest nou estudi, la resposta sembla estar més a prop.
[plantillavirals]
Descobreixen per què les dones tenen més risc de patir Alzheimer
Una proteïna anomenada complement C3 que està menys present en els cervells dels homes podria ser-ne la resposta

- Tercera edat -
- Gala Espín
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de desembre de 2022 a les 15:42
Et pot interessar
-
Societat Detenen una dona de 25 anys per la mort violenta d'un home en un pis de Calella
-
Societat El temps de dimecres 23 de juliol: 33 comarques en alerta per pluges, tempestes i pedra
-
Societat El Meteocat eleva l'alerta per pluges: 33 comarques, nivell taronja i dos dies
-
Societat Creixen les discriminacions lingüístiques en l'àmbit de la salut: 179 casos el 2025
-
Societat Mor DJ Godzi, de 35 anys, en una festa a Eivissa: la família acusa la Guàrdia Civil
-
Societat La família de Montserrat Caballé, a punt de ser desnonada