El govern espanyol va comprar per 37 milions d'euros una tuneladora per construir l'autovia SE-40 l'any 2012. Ara, deu anys després, i sense que s'hagi estrenat per l'execució de l'obra -però invertint 14 milions extra en manteniment-, l'ha venut al pes a un ferroveller per dos milions d'euros.
La maquinària ha estat una dècada descansant sota una carpa prop de Còria i estava dissenyada específicament per construir un túnel per sota del riu Guadalquivir, un fet que la fa inútil per a qualsevol altre projecte. El Ministeri de Transport ha demanat a la UTE que havia de fer les obres del túnel desallotjar els terrenys i que es desfacin de la tuneladora, que té un pes de 2.200 tones.
Segons detalla l'ABC de Sevilla, s'han rebut dues ofertes per comprar-la: la d'un ferroveller de Màlaga per un valor d'1,6 milions d'euros i la d'una firma italiana del sector que en pagaria 1,89 milions. Després que l'any passat s'anul·lessin els contractes adjudicats el 2009 per la construcció del túnel, la màquina s'ha venut com a brossa.
[plantillavirals]
El govern espanyol ven una tuneladora nova per dos milions d'euros a un ferroveller
Després de deu anys parada, i amb un manteniment de 14 milions, el Ministeri de Transport ha demanat a l'empresa constructora que la vengui

- La tuneladora que el govern espanyol ha venut per dos milions d'euros
ARA A PORTADA
-
Sánchez confina la crisi al PSOE i desafia la dreta a presentar una moció de censura Bernat Surroca Albet
-
Acciona acomiada el director de construcció vinculat al cas de corrupció del PSOE Lluís Girona Boffi
-
-
Sirera es postula com a rival de Collboni amb una defensa dels pisos turístics: «No els tancaré» Pep Martí i Vallverdú
-
Publicat el 23 de març de 2022 a les 21:50
Et pot interessar
-
Societat Una estudiant del Conservatori del Liceu denuncia tocaments d'un professor
-
Societat La Sagrada Família haurà de readmetre una treballadora acomiadada l'endemà d'acabar la baixa per maternitat
-
Societat El temps d'aquest dimarts 17 de juny: a tocar dels 40 graus
-
Societat Catalunya manté el nivell 4 d'alerta antiterrorista: quins espais es vigilaran més?
-
Societat Collboni desembarca a Madrid per reivindicar les «capitalitats» de Barcelona (amb un Almeida absent)
-
Societat Un incendi en una residència de gent gran de Barcelona obliga a desallotjar tots els avis